۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۸, پنجشنبه

درگیری میان حامیان حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در شهرهای مختلف با دخالت نیروهای انتظامی



از دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری گزارش‌هایی مبنی بر درگیری میان حامیان دو تن از کاندیداهای ریاست جمهوری منتشر شده است.
بر اساس ویدیوهای ارسال‌شده به تارنگار حقوق بشر در ایران، دستکم  در سه شهر رشت، مشهد و اصفهان میان حامیان حسن روحانی و ابراهیم رییسی تنش و درگیری رخ داده است.
در شهر اصفهان این درگیری با دخالت نیروهای انتظامی مواجه شده و تعدادی از حامیان حسن روحانی دستگیرشده‌اند
ویدیو ارسالی از اصفهان همچنین نشان می‌دهد که هواداران این کاندیدا در این درگیری شعار «مرگ بر نیروی انتظامی» و«مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دهد.
رسانه‌های داخلی روز سه شنبه به نقل از رئیس ستاد انتخابات کشور گزارش کرده‌اند که نیروهای انتظامی٫ نیروهای سپاه و بسیج در شعب اخذ رأی مستقر خواهند بود و با درگیری‌ها برخورد خواهند کرد.
۲۴ اردیبهشت‌ماه نیز محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، با بیان اینکه عده‌ای در صدد «بر هم زدن امنیت انتخابات هستند»، نسبت به این امر هشدار داد. دادستان کل کشور با توصیف عده‌ای که آنها را «بدخواهان و دشمنان» خواند، مسئولان اجرایی انتخابات که منصوب دولت هستند را از حمایت از نامزد خاصی برحذر داشت.
رهبر جمهوری اسلامی هفته گذشته با اشاره به وقایع سال ۸۸ حفظ امنیت و آرامش کشور را «بسیار مهم» دانست و گفت: «هرکس علیه امنیت کشور قیام کند، با سیلی سختی مواجه خواهد شد». رهبر جمهوری اسلامی در ادامه تأکید کرد که «هدف بلندمدت دشمن تغییر اصل نظام اسلامی است» و از نامزدهای انتخابات خواست صراحتاً در مقابل آنچه او «زیاده‌خواهی آمریکا و خباثت اسرائیل» خواند، بایستند.
انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر