۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۸, پنجشنبه

آرش صادقی به دلیل محدودیت‌های اعمال‌ شده از سوی سپاه : « به بیمارستان نخواهم رفت »



آرش صادقی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، محدودیت‌ها و شروط تعیین شده از سوی سپاه پاسداران را برای اعزامش به بیمارستان نپذیرفته است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طی روزهای اخیر خانواده آرش صادقی پیگیر اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان شدند و اعلام کردند که هزینه‌های درمان او را نیز خود متقبل خواهند شد ولی این پیگیری‌ها با دخالت‌های سپاه ثارالله مجدداً بی‌نتیجه ماند.
ضابطین سپاه، شرط اعزام آرش صادقی به بیمارستان را این‌گونه عنوان کرده‌اند که او باید به همراه ماموران سپاه و تحت الحفظ به بیمارستان «بقیه‌الله» (بیمارستان وابسته سپاه) اعزام شود و هیچ‌گونه ملاقاتی نیز نداشته باشد اما آرش صادقی این شروط را نپذیرفته است.
آرش صادقی، پیش‌تر در زمان اعتصاب به بیمارستان «امام خمینی» اعزام شده بود که در این بیمارستان او را به تخت دستبند کرده و پزشکان نیز رفتاری به‌شدت غیرانسانی با او داشتند.
گفتنی است؛ پزشکان بهداری چندی پیش برای آرش صادقی، زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین به دلیل فقر شدید پروتئین در بدن، سرم پروتئین تجویز کرده‌اند و تزریق این سرم باید تحت مراقبت‌های ویژه و در بیمارستان انجام شود اما تاکنون این امر به دلیل مخالف مسئولان و ضابطین سپاه محقق نشده است.
طبق گفته پزشکان، در صورت تداوم فقر پروتئین در بدن، کلیه، قلب و کبد این زندانی سیاسی بیشتر آسیب می‌بیند و می‌بایست برای وی سرم پروتئین تجویز شود ولی ازآنجاکه بدن آرش صادقی ضعیف شده است، احتمال می‌رود در هنگام تزریق سرم خون لخته شود؛ بنابراین این تزریق باید در بیمارستان و تحت مراقبت‌های ویژه صورت بگیرد و امکان انجام آن در بهداری وجود ندارد.
گفتنی است؛ این زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در پی محرومیت از رسیدگی پزشکی، مبتلا به عفونت ریه گشته و بیماری مننژیت وی به آسم تبدیل شده است. از سویی دیگر، علاوه بر ازکارافتادن یکی از کلیه‌های وی، معده او همچنان خونریزی دارد و این مسئله باعث شده که دیگر قادر به خوردن غذای زندان نباشد.
همچنین پزشکان بهداری زندان از ابتلای آرش صادقی به کولیت روده خبر داده‌اند که به دلیل عدم رسیدگی درمانی هم‌اکنون در وضعیت پیشرفته‌ای قرار دارد.
شایان ذکر است که در حال حاضر آرش صادقی و گلرخ ایرایی در شرایط ممنوع‌الملاقات به سر می‌برند.
آرش صادقی که پیش‌تر در پی بازداشت مجدد همسرش دست به اعتصاب غذا زده بود، پس دیدار با دادستان و قول کتبی وی برای رسیدگی خارج از نوبت به پرونده گلرخ ایرایی، ۱۸ بهمن‌ماه اعتصاب غذای خود را برای دومین بار متوقف کرد؛ این زندانی سیاسی پس از پایان اعتصاب غذا به بیمارستان انتقال یافت اما پس از ساعاتی بار دیگر با مخالفت نیروهای امنیتی به زندان اوین بازگردانده شد.
این اقدامات مسئولین و ضابطین سپاه در حالی صورت گرفته است که به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذای طولانی‌مدت، خطر مرگ این زندانی سیاسی را تهدید می‌کند.
لازم به یادآوری است که در هفته‌های گذشته مسئولین زندان اوین جهت اعمال فشار بیشتر بر آرش صادقی، این زندانی سیاسی را بارها در بند دو الف زندان اوین مورد بازجویی قرار داده و پس از بازجویی، او را به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل کرده‌اند. از سویی دیگر، بند ۳۵۰ زندان اوین از خط تلفن بی‌بهره بوده و وی از امکان تماس با خانواده و دوستان خود نیز محروم است.
مقامات قضایی پیش‌تر، پس از ۷۲ روز اعتصاب غذای آرش صادقی و فشارهای بین‌المللی اعلام کردند که همسرش، گلرخ ایرایی، آزاد و خود او برای درمان به بیمارستان منتقل خواهد شد؛ بااین‌حال، علاوه بر عملی نشدن وعده درمان این زندانی سیاسی، همسر وی پس از ۱۹۹۹ روز آزادی موقت، روز یکشنبه سوم بهمن‌ماه از سوی مأموران سپاه ثارالله مجدداً بازداشت شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر