۱۳۹۶ خرداد ۷, یکشنبه

وضعیت نامساعد رضا ملک در بند چهار زندان اوین



رضا ملک، فعال مدنی، در یازدهمین روز از بازداشت، در شرایط نامساعدی در بند چهار زندان اوین به سر می‌برد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رضا ملک که در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ بازداشت شده، از بیماری سیاتیک رنج می‌برد و مبتلا به درد شدید در ناحیه ستون فقرات و همچنین بسته بودن کانال نخاعی است.
این زندانی سیاسی علیرغم شرایط جسمی وخیم و بیماری‌های متعدد جسمی در شرایط مکانی نامساعدی نگهداری می‌شود و مجبور است در طبقه سوم تخت زندان استراحت کند که این وضعیت با توجه به بیماری‌های جسمی او سبب تشدید بیماری‌اش می‌شود.
مأموران امنیتی در روز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه با یورش به منزل مادری با خشونت و توهین اقدام به تفتیش منزل مادر وی نمودند.
رفتار خشونت‌آمیز مأموران امنیتی، سبب رعب و وحشت میان اعضای خانواده شده است؛ به‌طوری که حال مادر مسن این زندانی سیاسی پس‌ازاین حمله به‌شدت وخیم و در بیمارستان بستری می‌شوند.
سپس مأموران امنیتی بدون هیچ‌گونه حکم بازرسی به منزل برادر رضا ملک که در طبقه بالای همان ساختمان است رفته‌اند و پس از تفتیش و به هم ریختن منزل، اقدام به ضبط چندین وسیله شخصی متعلق به همسر برادر این زندانی سیاسی می‌کنند.
گفتنی است که رضا ملک از سوی نیروهای امنیتی پلیس فتا دستگیرشده است و کانال تلگرامی که این زندانی سیاسی مدیریت آن را به عهده داشت اکنون توسط نیروهای فتا اداره می‌شود؛ بنابراین به کاربران تلگرام این زندانی سیاسی توصیه می‌شود که برای حفظ امنیت خود از این گروه خارج شوند.
رضا ملک، بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه با اتهامات «توهین به رهبری» و «تشویش اذهان عمومی» و به دستور بازپرس نصیرپور بازداشت و به بند چهار زندان اوین منتقل شد.
لازم به یادآوری است؛ رضا ملک، از مسئولان سابق وزارت اطلاعات که به دلیل افشای برخی از زوایای قتل‌های زنجیره‌ای پاییز ۱۳۷۷، از ۱۲ تیرماه ۱۳۸۰ تا فروردین‌ماه ۱۳۹۳ را در زندان به سر برد و پس از حدود ۱۳ سال زندان آزاد شد.
این زندانی سیاسی در سال ۱۳۹۱ زمانی که در زندان به سر می‌برد در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه مجدداً به یک سال زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.
وی مجدداً در آبان ماه سال ۱۳۹۴ در پی شرکت در تجمعات اعتراضی و صلح‌آمیز در مقابل زندان اوین بازداشت و در اواخر دی‌ماه با قید کفالت از زندان آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر