۱۳۹۶ خرداد ۳, چهارشنبه

برگزاری دادگاه برای چهار شهروند بهایی زندانی در کرمان


عکس ‏‎Bahainews‎‏

روز دوشنبه اول خرداد ماه ۱۳۹۶ چهار تن از شهروندان بهایی زندانی در دادگاه انقلاب کرمان به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» محاکمه شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بهایی نیوز  « امرالله خالقیان » « احسان الله امیری نیا » « نیما رجب زاده » و « آرمان بندی » شهروندان بهایی بازداشت شده توسط ماموران امنیتی که هم اکنون در زندان مرکزی کرمان محبوس می‌باشند با حضور وکلای خود در شعبه یک دادگاه انقلاب کرمان به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق ترویج آئین بهایی محاکمه شدند.
امرالله خالقیان به همراه همسرشان در تاریخ ۱ دی ماه ۱۳۹۵ توسط ماموران امنیتی استان کرمان پس از تفتیش کامل منزل بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات شهر کرمان منتقل شد و پس از ساعاتی همسر ایشان خانم فریبا روحانی آزاد شد اما امرالله خالقیان همچنان پس از گذشت ۱۵۴ روز بازداشت در زندان مرکزی کرمان محبوس می‌باشد.
همچنین احسان امیری نیا، نیما رجب زاده و آرمان بندی سه شهروند بهایی ساکن در شهر کرمان نیز در تاریخ چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ پس از تفتیش کامل منازل آنان توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند و پس از گذشت ۱۰۵ روز همچنان در بازداشت به سر می‌برند.
به گفته یک منبع مطلع؛ قاضی پرونده اعلام کرده است که طی ده روز آینده نتیجه دادگاه مشخص و به متهمین در زندان ابلاغ خواهد شد.
این منبع مطلع افزود: «روند دادگاه به این صورت بود که اول امرالله خالقیان وارد دادگاه شد و دو ساعت طول کشید و بعد از آن احسان امیری نیا یک ساعت طول کشید و بعد آقای نیما رجب زاده نیم ساعت و نفر آخر هم آقای آرمان بندی بود که بیست دقیقه زمان دادگاه وی طول کشید که کل داده از ساعت یک ربع به ده صبح شروع و تا ساعت دو ظهر نیز به طول انجامید».
به گفته یک منبع مطلع دیگر هر چهار زندانی بهایی با دستبند و پابند به داخل دادگاه منتقل شده بودند.
هزاران نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی خود مانند حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر