۱۳۹۶ خرداد ۸, دوشنبه

مسئولین دانشگاه از صدور مدرک تحصیلی یکی از شهروندان بهایی ممانعت کردند


عکس ‏‎Bahainews‎‏

 مسئولین دانشگاه پیام نور کوار در استان فارس به دلیل عقاید مذهبی یکی از دانشجویان خود به نام فرزان معصومی که دانشجوی ورودی ۱۳۹۱ بود از صدور مدرک تحصیلی وی ممانعت به عمل آوردند.
بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز فرزان معصومی یکی از شهروندان بهایی ساکن استان فارس پس از گذراندن ۱۳۷ واحد در رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی به دلیل باورمند بودن به آئین بهایی از اخذ مدرک تحصیلی خود بازماند.
به گفته یک منبع آگاه «فرزان معصومی پس از مراجعه به دانشگاه جهت اخذ مدرک دانشگاهی خود با صحبت مسئولین دانشگاه روبرو می شود که به او گفته اند بر طبق دستور مقامات بالا از دادن مدرک به شما معذوریم .»
این منبع مطلع می گوید که «مسئولین دانشگاه به فرزان همچنین عنوان کردند که هیچ گونه پیگیری از طریق نمایندگی دانشگاه پیام نور استان فارس نیز نتیجه نخواهد داد و دستور از سازمان سنجش آمده است ».
بنابرگزارشها این شهروند بهایی پیشتر در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۵ توسط ماموران اداره اطلاعات سپاه استان فارس به همراه فرهام ثابت بازداشت و با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی در تاریخ ۴ اسفند ماه ۱۳۹۵ آزاد شده بود .
در زمان بازداشت این شهروندبهایی منزل وی مورد تفتیش کامل ماموران اداره اطلاعات سپاه قرار گرفته بود و ماموران کارت دانشجویی و دیگر وسایل شخصی وی را توقیف کرده اند.
طی روزهای اخیر دو شهروند بهایی دیگر به نام وفا هویدایی و فرزاد صفایی نیز به دلیل بهایی بودن از ادامه تحصیل منع شده اند.
وفا هویدایی دانشجوی دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک) در رشته فیزیک دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک در ترم دوم دانشگاه و فرزاد صفایی دانشجوی ترم ۸ رشته متالوژی صنعتی دانشگاه آزاد اهواز به دلیل باورمند بودن به آئین بهایی از دانشگاه اخراج شده اند.
محرومیت از تحصیل بهاییان در دانشگاه‌های ایران با استناد به مصوبه‌ی ششم اسفند ۱۳۶۹ “شورای عالی انقلاب فرهنگی” صورت می‌گیرد که بهاییان را علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز محروم می‌کند.
بر اساس بند سوم این مصوبه، نه تنها باید از ثبت نام بهاییان در دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید بلکه چنان‌چه هویت بهایی فردی بعد از ثبت نام و “هنگام تحصیل” نیز احراز گردد، باید از تحصیل محروم شود.
محرومیت شهروندان بهایی پس از انقلاب اسلامی و اعلام انقلاب فرهنگی در ایران به صورت سیستماتیک اجرا شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر