۱۳۹۵ آبان ۲۰, پنجشنبه

درخواست نماینده تهران از رئیس قوه قضائیه برای اعمال اعاده دادرسی در حکم نرگس محمدی


Image result for ‫درخواست نماینده تهران از رئیس قوه قضاییه برای اعمال اعاده دادرسی در حکم نرگس محمدی‬‎

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه هدف این است که به صورت غیررسانه‌ای مسأله نرگس محمدی پیگیری شود، گفت: از رئیس قوه قضائیه درخواست داریم که با توجه به اعمال ماده ۱۸ آیین‌ دادرسی،‌ حکم در نظر گرفته شده را مورد اعاده دادرسی قرار دهد.
محمود صادقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات نمایندگان برای حل مشکل نرگس محمدی گفت: قصد ما این بود که موضوع به صورت خصوصی و غیررسانه‌ای پیگیری شود، نامه‌ای هم تهیه شد بنا نبود رسانه‌ای شود.
وی افزود: بنا بر این بود که ابتدا با دکتر علی لاریجانی،‌ رئیس مجلس و سپس با آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه رایزنی‌هایی انجام شود و در صورت لزوم هم آقای عارف بنا داشت که اگر فرصت شود با رهبری هم رایزنی برای حل این مشکل انجام دهد.
نماینده مردم تهران با تأکید بر اینکه این موضوع در حال پیگیری است، گفت: نامه‌ای که در ابتدا تهیه شد با توجه به اینکه قصد نداشتیم رسانه‌ای کنیم توسط یکی از اشخاص در تلگرام قرار گرفت و هدف ما این بود که غیررسانه‌ای و از طریق رایزنی‌های خصوصی موضوع را پیگیری کرده و راه‌حلی برای آن بیابیم و انتشار این نامه به این نحو این امکان را داشت که به پیگیری‌ها لطمه‌ای وارد کند.
این عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید، افزود: با رئیس قوه قضائیه گفت‌وگوی مستقیمی نداشتیم اما رایزنی‌ها ادامه دارد و در حال پیگیری هستیم.
صادقی یادآور شد: حکمی که برای نرگس محمدی صادر شده منطبق با موازین نیست، به دلیل اینکه در موارد تعدد جرم مجازاتی که در نظر می‌گیرند بالاترین است. در حالی که برای وی مجازات چند جرم را با یکدیگر جمع کرده و نهایتاً‌۱۷ سال را در نظر گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: از طرف ایشان اعاده دادرسی هم شده است و ما حداقل درخواستی که از آقای لاریجانی، رئیس قوه قضائیه داریم این است که بر اساس اعمال ماده ۱۸ برای آیین‌ دادرسی که این اشتباه بیّن برای حکم در نظر گرفته شده را مورد اعاده دادرسی قرار دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر