۱۳۹۵ آذر ۱, دوشنبه

وخامت حال آرش صادقی زندانی سیاسی در اعتصاب غذا


Image result for ‫وخامت حال آرش صادقی زندانی سیاسی در اعتصاب غذا‬‎

 آرش صادقی زندانی سیاسی که در بیست‌ونهمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود در بند هشت زندان اوین به‌سر می‌برد، شب گذشته با افت شدید فشار خون، دچار بی‌هوشی شد و در بهداری زندان تحت رسیدگی با دستگاه اکسیژن قرار گرفت. پیرو وخامت حال آقای صادقی امروز به درخواست بهداری زندان دستور اعزام وی به بیمارستانی خارج از زندان صادر شد ولی این زندانی سیاسی به دلیل اجبار به پوشیدن لباس زندان، دستبند و پابند، از رفتن به بیمارستان خودداری کرد. وی در حال حاضر دچار تپش قلب، تنگی تنفس، درد در کلیه و کبودی ناخن های پا شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش صادقی زندانی سیاسی که در بیست‌ونهمین روز از اعتصاب غذای خود در سالن ۱۰ بند هشت زندان اوین به‌سر می‌برد، شب گذشته با فشار خون ۹ روی ۶، دچار بی‌هوشی شده و در بهداری زندان حدود نیم ساعت زیر دستگاه اکسیژن قرار گرفت.
درپی گزارش شب گذشته بهداری، روز جاری برای این کنشگر مدنی مجوز اعزام به بیمارستان صادر شد که با توجه به اینکه آقای صادقی اجبار به داشتن لباس زندان همراه دستبند و پابند بود از عزیمت به بیمارستان انصراف داد.

وی در حال حاضر دچار تپش قلب شدید، تنگی تنفس و در در ناحیه کلیه است، همچنین ناخن های پای این زندانی کبود شده است.

آرش صادقی و گلرخ ایرایی
آرش صادقی و گلرخ ایرایی
این کنشگر مدنی زندانی که خود مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس است، از روز سوم آبان‌ماه در اعتراض به بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی جهت تحمل ۶ سال حبس، دست به اعتصاب غذا زده است.
آقای صادقی در بیست‌وپنجمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود با نگارش نامه ای سرگشاده به کانون وکلای ایران به عنوان «تشکلی حقوقی خارج از حیطه قدرت» و با هدف «به شهادت گرفتن» اعضای این کانون، در مورد پرونده همسرش توضیحاتی داده است. متن کامل این نامه را اینجا بخوانید.
لازم به یادآوری است علاوه بر آقای صادقی در حال حاضر وحید صیادی نصیری، مهدی و حسین رجبیان، علی شریعتی، امیر (علی) امیرقلی، مرتضی مرادپور دیگر زندانیان عقیدتی هستند که در اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر