۱۳۹۵ آبان ۱۱, سه‌شنبه

مرگ یک کولبر با شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی


 Image result for ‫مرگ یک کولبر با شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی‬‎

یک شهروند کولبر کُرد در مناطق مرزی شهرستان سردشت با شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی ایران، جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی روژ، درپی شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی، صبح امروز ١١ آبان یک شهروند کُرد به نام “عثمان عزیزی” فرزند کریم در نزدیکی روستای “دەرمان ئاوێ” از توابع شهرستان سردشت کشته شد.
منبعی مطلع که نخواست نامش فاش شود اذعان داشت که پیشه این شهروند گچکاری بوده و از چندی پیش به دلیل ابتلای همسرش به سرطان و هزینه های سنگین درمان در کنار پیشه خود در مرزهای سردشت به کولبری مشغول شده بوده است.
به گفته این منبع عثمان عزیزی دارای دو فرزند ۱۳ و ۱۷ ساله بوده و پیکر وی هم اکنون به سردشت منتقل شده است.
کشتار کولبران در حالی است که پیشتر یکی از مقام های ارشد نیروی انتظامی قتل کولبران را “دروغ رسانه ها” خوانده بود.
سخنگوی نیروی انتظامی در گفتگو با رسانه های داخلی مدعی شده بود که کولبران با “ورود سلاح و مواد منفجره و مواد مخدر در اشکال مختلف” به ایران سعی در خدشه‌دارکردن امنیت این کشور هستند.
به گزارش سازمان های مدافع حقوق بشر از آغاز سال جاری شمسی تا کنون بیش از ۷۰ کولبر کُرد بر اثر شلیک نیروهای نظامی ایران جان خود را از دست داده و ده ها تن دیگر نیز مجروح شده اند.
علاوه بر این نیروهای نظامی ایران صدها اسب متعلق به این شهروندان را پس از ضبط با شلیک گلوله کشته اند.
پیشتر شماری از نمایندگان مجلس با اعتراض به کشتار چارپایان باربر توسط نیروهای نظامی ایران خواستار پایان دادن به این رویه شده بودند. این اعتراض در حالی بود که این نماینده ها هیچ اشاره ای به کشتار کولبران کُرد نکرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر