۱۳۹۵ آبان ۲۴, دوشنبه

اولین ملاقات آرش صادقی و گلرخ ایرایی در زندان؛ تداوم اعتصاب غذای آرش صادقی


 

روز جاری اولین ملاقات گلرخ ابراهیمی ایرایی و آرش صادقی، زوج کنشگر مدنی در زندان اوین انجام شد. این ملاقات به درخواست رئیس این زندان و با هدف پایان دادن به اعتصاب غذای آرش صادقی صورت گرفت، با این حال، علی‌رغم وعده این مقام مسئول برای پیگیری درخواست آقای صادقی، وی از پایان دادن به اعتصاب غذا تا عملی شدن این وعده خودداری کرد.

امروز ۲۴ آبان‌ماه ۹۵، گلرخ ابراهیمی ایرایی و آرش صادقی، زوج کنشگر مدنی در زندان اوین، برای نخستین بار پس از بازداشت خانم ابراهیمی، در «دفتر اجرای احکام» این زندان، با یکدیگر ملاقات کردند.

این ملاقات به درخواست آقای چهارمحالی رئیس زندان اوین و با هدف پایان دادن به اعتصاب غذای آرش صادقی صورت گرفت. با این حال، علی‌رغم وعده این مقام مسئول برای پیگیری درخواست آقای صادقی و اشاره به «زمان‌بر» بودن آن، وی از پایان دادن به اعتصاب غذا تا عملی شدن این وعده امتنا کرد.

لازم به یادآوری است، آرش صادقی که در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود است، هم‌زمان با بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی جهت اجرای شش سال حکم حبس، با نگارش نامه‌ای ضمن غیرقانونی خواندن این اقدام، اعلام اعتصاب غذای اعتراضی کرد.

این زندانی سیاسی مدتی بعد، در نامه‌ای سرگشاده به ذکر مستند موارد حقوقی نقض شده در فرآیند بازداشت، بازجویی، تشکیل دادگاه و صدور حکم و سپس اجرای آن در پرونده همسرش پرداخت.

گلرخ ابراهیمی ایرایی، صبح روز سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی توسط ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود.

سازمان عفو بین الملل در قالب بیانیه ای با عنوان «بازداشت نویسنده ایرانی با حمله به منزلش جهت اجرای حکم حبس برای نوشتن داستانی در مورد سنگسار» این بازداشت بدون احضاریه و خشونت‌آمیز را محکوم و خواستار آزادی و لغو محکومیت خانم ایرایی شد.

مگدالنا مغرابی، معاون بخش خاورمیانه و شمال افریقا در سازمان عفو بین الملل در این‌باره گفت: “گلرخ ابراهیمی ایرایی جدیدترین نویسنده و فعال جوانی است که در سرکوب بی‌امانِ بیان هنری توسط [حکومت] ایران گرفتار شده است.”

شایان ذکر است، در حال حاضر هفت زندانی سیاسی شامل رسول رضوی، مرتضی مرادپور، وحید صیادی، آرش صادقی، دو برادر هنرمند مهدی و حسین رجبیان و علی شریعتی، در زندان‌های ندامتگاه کرج و اوین با تاریخ های متغیری از پانزده تا چهل و دو روز در اعتصاب غذای اعتراضی به سر برده و در شرایط نامناسبی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر