۱۳۹۵ آبان ۲۶, چهارشنبه

مرگ پرابهام یک زندانی در زندان رجایی‌شهر کرج


Image result for ‫مرگ پرابهام یک زندانی در زندان رجایی‌شهر کرج‬‎

درحالی که مسئولین زندان رجایی‌شهر کرج علت مرگ یک زندانی را «خودکشی در سلول انفرادی» اعلام کرده‌اند، منابع نزدیک به این زندانی بر «کشته شدن او در اثر ضرب‌وشتم و ضربه به سرش» توسط افسرنگهبان و زندانبانان، اصرار دارند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ظرف روزهای گذشته، مرگ یک زندانی متهم به قتل با هویت « بابک زارعی» در زندان رجایی‌شهر کرج اعلام شده و دو روایت متفاوت از علت این مرگ بیان شده است.
درحالی که مسئولین زندان رجایی‌شهر کرج علت مرگ این زندانی را «خودکشی در سلول انفرادی» اعلام کرده‌اند، دیگر زندانیان و شاهدین در صحنه در گفتگو با هرانا از درگیری فیزیکی و ضرب‌وشتم شدید او توسط افسرنگهبان وقت با نام «صحرایی» خبر داده و بر کشته شدن این زندانی بر اثر ضربه به سرش تاکید دارند.
منابع نزدیک به «بابک زارعی» زندانی فوت شده در زندان رجایی‌شهر به گزارشگر هرانا گفتند: “بابک توسط افسر شیفت شب آقای صحرایی و زندانبانان همراهش مورد توهین با فحش‌های ناموسی قرار گرفت و او را به قصد کشت کتک زدند و دلیل مرگ او ضربه به سرش بوده است. اما مقامات زندان گفته‌اند او در سلول انفرادی خودکشی کرد چون غرورش شکسته شده بود. چند زندانی شاهد کتک خوردنش بودند اما مسئولین زندان ادعا می کنند در سلول انفرادی و بدور از چشم دیگران خودکشی کرده است.”
شایان ذکر است، چنین مرگ‌هایی در زندان رجایی‌شهر کرج مسبوق به سابقه است با اینحال مسئولین قضایی و سازمان زندان‌ها در مورد روشن شدن ادعاهای طرفین و مورد تعقیب قرار دادن مسئولین خاطی احتمالی هیچ مشخصی نداشته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر