۱۳۹۵ آبان ۲۴, دوشنبه

احضار ۳۷ تن از شاگردان آیت الله نکونام به دادگاه ویژه روحانیت



طی هفته گذشته و جاری، سی و هفت تن از طلاب و اساتید حوزه علمیه‌ی قم و شاگردان آیت‌الله محمدرضا نکونام به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده‌اند.

این احضارها در پی شدت یافتن موج نارضایتی در میان متدینین از اقدامات خلاف قانون دادگاه ویژه‌ی روحانیت، صورت گرفته است.

هدف از این احضارها، «ایجاد فضای رعب و وحشت در میان طلاب علوم دینی» و شاگردان آیت‌الله نکونام مرجع تقلید محبوس در زندان ساحلی قم اعلام شده است.

آیت‌الله محمدرضا نکونام مدت دو سال است به طور متناوب در زندان‌های اوین و ساحلی قم نگهداری می‌شود. وی در زندان دچار سکته‌ی مغزی شد که با طی مراحل ناقص درمانی پس از ۵ روز به زندان بازگردانده شد. درمان ناقص این مرجع تقلید بیمار باعث شد، عوارض ناشی از این سکته‌ی مغزی اکنون تمامی بدن وی را در بگیرد و به بیماری‌های حد جسمانی مختلفی مبتلا شود. به طوری‌که طی دو ماه گذشته، وی ۹ بار از زندان به منزل/ بیمارستان و بالعکس منتقل شده است.

قرار است شورای‌عالی حوزه‌های علمیه با همکاری معاونت آمار و بررسی حوزه‌های علمیه، ۵۴ تن از شاگردان آیت الله محمدرضا نکونام را احضار و تحت بازجویی قرار دهند.

مراجع تقلید بسیاری با بازداشت آیت‌الله محمدرضا نکونام توسط دادگاه ویژه روحانیت و نهادهای امنیتی مخالفت کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به آیات عظام سیدموسی شبیری زنجانی، گرامی قمی، جوادی آملی، صانعی، سیدصادق شیرازی، و محفوظی اشاره کرد.

بازداشت آیت‌الله محمدرضا نکونام خشم محافل مذهبی و طلاب و استید علوم دینی را به طور گسترده‌ای بر انگیخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر