۱۳۹۵ آبان ۲۱, جمعه

محمد نظری: قوه قضاییه ایران هیچ اختیاری از خود ندارد


محمد نظری

محمد نظری، زندانی سیاسی، پس از بیست و سه سال حبس، همچنان از حق آزادی مشروط، مرخصی و یا انتقالی محروم است و در زندان رجایی شهر کرج به سر می برد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد نظری، زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد، در بیست و سومین سال حبس، با ارسال نامه‌ای به دادستانی کرج خواستار انتقالش به زندان مرکزی ارومیه نزدیک به محل سکونت خانواده‌اش، شده بود، اما این مقام قضایی در پاسخ به این درخواست اعلام کرده است که «بنابه نظر اداره اطلاعات استان با هر گونه درخواست آزادی و انتقالی مخالفت می‌گردد».
دست نوشته این زندانی سیاسی از زندان که به “عدم اختیار داری” مسئولین قضائی ایران اشاره دارد، در پی می آید:
“گویا بعد از گذشت نزدیک به ۲۳ سال هنوز عقده و کینه‌های وزارت اطلاعات تمام شدنی نیست که با رسال نامه به مراجع قضائی مانع از آزادی و یا انتقال به زندانی شهرستان می‌شود و این جای تاسف دارد که قوه قضائیه‌ ایران تبدیل به مامور بله‌قربان گویی ارگان دیگر شده است که هیچ اختیاری از خود ندارد و این باعث خجالت و شرمساری مسئولین قضائی ایران است که تمام شئون انسانی و وجدان کار را زیر پا گذاشته است و با این که طبق قانون خود نوشته من باید آزاد می‌شدم اما به خاطر دل خوشی دیگران مانع از اجرای عدالت می‌شوند.
محمد نظری، فرزند حمدالله
زندان رجایی شهر”
محمد نظری، متولد ۱۳۵۰، در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری احزاب کرد بازداشت و در دادگاه ارومیه توسط قاضی جلیل زاده محکوم‌ به اعدام شد. این حکم در سال ۷۸ به حبس ابد تقلیل یافت. وی محکومیت خود را بر اساس اعترافات دروغین اخذ شده تحت شکنجه دانسته و اعلام داشته درهیچ تروری نقش نداشته است.
محمد نظری در مدت ۲۲ حبس خود، طی نامه‌های متعددی به سه رییس قوه قضاییه ایران، خواهان اعاده دادرسی شده اما تا کنون هیچ پاسخی نگرفته است.
این زندانی سیاسی هم اکنون در زندان رجایی شهر نگهداری می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر