۱۳۹۵ آبان ۱۱, سه‌شنبه

ممانعت از اعزام علیرضا گلیپور به بهانه نپوشیدن لباس زندان



 امروز ۱۱ آبان ماه قرار بود که زندانی سیاسی زندان اوین ٫علیرضا گلیپور به بیمارستان خمینی جهت ادامه درمان اعزام شود.
وی از پوشیدن لباس زندان جهت اعزام خودداری کرد و مسئولین زندان نیز از بردن وی به بیمارستان خودداری کردند.

علیرضا گلیپور، که از مهرماه ۱۳۹۱ تاکنون در زندان اوین به سر می‌برد، بر اساس حکمی که در تاریخ ۲۶ اردبیهشت ماه ابلاغ شده به ۳۹ سال و ۹ ماه حبس و ۱۷۳ ضربه شلاق محکوم شده است. همچنین ، علیرضا گلیپور دچار بیماری سرطان ریه است و نیاز به درمان در بیمارستان را دارد اما علیرغم درخواست های متعدد تاکنون با خروج او از زندان برای درمان موافقت نشده است.

علیرضا گلیپور، به اتهام‌های جاسوسی به نفع اجانب، هواداری از سازمان مجاهدین، توهین به رهبری، تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۳۹ سال و ۹ ماه حبس و ۱۷۳ ضربه شلاق محکوم شده است.

وکیل وی خانم قره بیگلو گفت: «قاضی اشاره کرد که پس از اعمال ماده ۱۳۴ قانون اساسی حکم او ۱۵ سال به اتهام جاسوسی به نفع اجانب خواهد بود اما این حکم فعلا قطعی نیست و همه چیز به نظر دادگاه تجدید نظر برمی‌گردد. من لایحه تجدید نظرخواهی را نوشته‌ام و امیدوار به شکستن حکم هستم. در دادگاه بدوی قاضی، اشد مجازات را برای اتهام جاسوسی داد. حکم اتهام جاسوسی ۱۰ سال حبس است که قاضی یک دوم این حکم را هم اضافه کرد و او را به ۱۵ سال حبس برای این اتهام محکوم کرد.»

خانم قره بیگلو در توضیح مصادیق اتهامات این زندانی گفت: «توضیح زیادی نمی‌توانم بدهم. موکلم خودش اقرار صریح به اتهاماتش در دادگاه کرده است. او با سفارت آمریکا در کشور امارات در ارتباط بوده و اطلاعاتی را از نطنز هسته ای منتقل کرده و یک سری اطلاعات در مورد مسوولان دولت احمدی نژاد نیز منتقل کرده است. اتهام توهین به رهبری نیز به دلیل شعارهای است که او در طول این چند سال در محوطه زندان داده که بابت آن به ۱۷۳ ضربه شلاق محکوم شده است.»

علیرضا گلیپور، متولد۱۳۶۵، ساکن تهران و دانشجوی مخابرات و کارمند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مهرماه ۱۳۹۱ از سوی ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شد. او از زمان بازداشت تا اردبیهشت ماه ۱۳۹۴ از حق داشتن وکیل محروم بوده است. اولین جلسه دادگاه او در روز ۲۱ تیرماه ۱۳۹۴ تشکیل شد، جلسه بعدی که قرار بود در تاریخ ۲۵ آبان ماه امسال برگزار شود به زمان دیگری موکول شد. این جلسه نهایتا در تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۵ برگزار شد.

وکیل این زندانی با اشاره به بیماری سرطان او و نیاز مبرم به درمان در خارج از زندان گفت: «در حال حاضر در زندان دارو مصرف می کند اما احتیاج به بستری شدن در بیمارستان را دارد که هنوز با این درخواست متاسفانه موافقت نشده است.»

خانم قره بیگلو همچنین گفت این زندانی برای مدتی قبل از شروع جلسه دادگاه تا زمان اعلام رای از ملاقات با خانواده و وکیلش به دلیل نامشخصی محروم بوده است. «من چندین بار درخواست ملاقات با او را پیش از جلسه دادگاه دادم که موافقت نشد. باید او را پیش از شروع جلسه دادگاه می دیدم و صحبت می کردم اما بهرحال بعد از صدور رای دوباره ملاقات ها به روال عادیش بازگشته است.»

خانم قره بیگلو در گفتگویی در آذر ماه ۱۳۹۴ با اشاره به بیماری سرطان موکلش گفته بود «او مشکوک به بیماری سرطان است و نیاز به درمان دارد اما موافقت با بستری شدن او در بیمارستان و رسیدگی های پزشکی به بعد از جلسه دوم دادگاه موکل شده است.» اما درمان او حتی پس از صدور رای نیز تاکنون محقق نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر