۱۳۹۵ آبان ۱۳, پنجشنبه

برگزاری دادگاه برای راحله راحمی پور به ریاست قاضی صلواتی


راحله راحمی پور

روزگذشته ۱۲ آبان ماه، دادگاه راحله راحمی پور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، راحله راحمی پور که پیش تر به دلیل به دلیل پیگیری سرنوشت فرزند برادر اعدام شده اش مورد بازجویی و پرونده سازی قرار گرفته بود، طی روز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه گشت.
گفته می شود که در پایان جلسه، زمان دادگاه بعدی خانم راحمی ۲۳ آذرماه تعیین شده است.
راحله راحمی‌پور، در روز شنبه ۳۰ مردادماه، در پی احضار به دادسرای زندان اوین (شهید مقدس)، به این مکان مراجعه کرده و درباره تجمعات دادخواهی سال ۹۴ و پرونده‌ای که درباره فعالیت‌هایش در سال ۶۴ تشکیل شده بود، توسط نیرو‌های امنیتی بازجویی شده بود.
پیش‌تر نیز وی به دلیل مورد سؤال قرار دادن حکومت جمهوری اسلامی در مورد سرنوشت برادر و دختر برادرش، احضار و مورد تهدید وزارت اطلاعات قرارگرفته بود.
گلرو راحمی‌پور، نوزاد چندروزه در یکی از روزهای نوروز ۱۳۶۳ توسط مأموران بخش زنان زندان اوین را برای معاینه پزشکی از مادرش جدا شد. بیش از سه دهه گذشت و مادر که همسرش هم مدتی بعد اعدام شد، دیگر هیچ‌وقت دخترش را ندید.
در این میان گروه کاری ناپدیدشدگان قهری سازمان ملل، گلرو راحمی پور و پدرش را به‌عنوان ناپدید‌شده قهری اعلام کرده و از دولت ایران خواسته است تا در این رابطه پاسخگو باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر