۱۳۹۵ آبان ۲۶, چهارشنبه

ابتکار در سفر؛ آلودگی هوای تهران از مراکش مدیریت می‌شود!


Image result for ‫ابتکار در سفر؛ آلودگی هوای تهران از مراکش مدیریت می‌شود!‬‎

مسؤول رسیدگی به آلودگی هوای تهران گفته است: حل معضل آلودگی راه‌حل فوری ندارد و کسانی که دچار مشکل حاد در این زمینه هستند یا باید از خانه‌های خود خارج نشوند یا تهران را ترک کنند.
ابتکار همچنین در سال ۱۳۹۳ با اعلام اینکه روزانه تنها در تهران ۱۲ میلیون نفر و هر فرد به‌طور متوسط ۱۶ کیلوگرم هوا تنفس می‌کند و با استناد به بیانیه سازمان بهداشت جهانی مبتنی بر تأثیر هوای تنفسی در ایجاد بسیاری از بیماری‌های لاعلاج که منجر به از بین رفتن سلامتی افراد، افزایش مرگ‌ومیرهای ناشی از آلودگی هوا، همچنین هزینه‌های وارده بر زندگی افراد و کل جامعه و دولت می‌شود، اظهار داشت: بنزین آلوده یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش آلودگی هواست.
معاون رئیس‌جمهور با ابراز تأسف از پنهان‌کاری‌های صورت گرفته در آگاهی بخشی به مردم در ارتباط با اثرات بنزین آلوده بر سلامتی آن‌ها، تأکید کرد: رویکرد دولت یازدهم شفاف‌سازی در مورد موضوع و حل بحران آلودگی هوا از طریق برنامه مدون عملیاتی و حذف بنزین آلوده پتروشیمی است.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ضمن اشاره به چالش‌های دولت در زمینه‌های مختلف، یادآور شد: دولت به دلیل اهمیت حفظ سلامت مردم، توزیع بنزین استاندارد در شهرهای کشور را آغاز کرده است و از همین رو در حال حاضر در سه شهر تهران، کرج و اراک بنزین استاندارد توزیع می‌شود.
معصومه دولت برای رفع آلودگی هوای تهران؛ سفر به مراکش را انتخاب کرد
در اوج بحران آلودگی کلان‌شهرها خبری در رسانه‌ها منتشر می‌شود که باعث تعجب است، معصومه ابتکار به مراکش رفته‌ است! شاید خانم ابتکار از آلودگی هوای تهران فرار کرده‌اند یا به این نتیجه رسیده‌ است که مشکل آلودگی هوای تهران راه‌حل عاجل ندارد و می‌تواند از طریق دورکاری و فضای مجازی، با مردم تهران و دیگر کلان‌شهرها ارتباط برقرار کند و بگوید که آلودگی هوا به دلیل پدیده وارونگی دما است نه چیز دیگری. پس مردم تهران نگران نباشند و در خانه‌های خود بمانند یا اگر در خانه آرام و قرار ندارند، از تهران خارج شوند همان‌طور که خانم ابتکار از ایران خارج‌شده است!
در آخر باید بگوییم این مردمان تهران و دیگر شهرها هستند که باید با این آلودگی بسازند یا چاره‌ای بی اندیشند، شاید همان راه‌حل خانم ابتکار درست باشد: حل معضل آلودگی راه‌حل فوری ندارد و کسانی که دچار مشکل حاد در این زمینه هستند یا باید از خانه‌های خود خارج نشوند یا تهران را ترک کنند.
این سفر در حالی صورت گرفته که بر اساس اعلام منابع رسمی کشور، از ابتدای آبان‌ماه تا کنون، ۴۱۲ نفر به دلیل آلودگی هوای تهران جان خود را از دست داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر