۱۳۹۵ آبان ۱۹, چهارشنبه

مادر علی شریعتی: پسرم علیه اسیدپاشان اعتراض کرد به اقدام علیه امنیت ملی محکوم شد



چشمانش تار شده، افت فشار خون شدید داشته و ضربان قلب نامنظم دارد. او از امروز اعتصاب غذای خشک را آغاز کرده، یعنی از خوردن هرگونه غذا و مایعات خودداری می‌کند.
علی شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب دهمین روز بازداشت اوست. او از روز اول اعتصاب غذای تر را شروع کرده و از امروز دست به اعتصاب غذای خشک زده است، مادرش می‌گوید: «از دو روز پیش قند و نمک را حذف کرده بود و از امروز هم اعتصاب غذای خشک شروع کرده، خدا بخیر بگذراند.»
علی شریعتی  یکی از معترضان به اسیدپاشی بود که در تحصن مقابل مجلس شورای اسلامی شرکت کرد. او در جریان تجمع، دستگیر و به اتهام توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهوری و اقدام علیه امنیت ملی به سیزده سال حبس محکوم شد.
شریعتی در دادگاه تجدید نظر از  اتهامات توهین به رهبری و توهین به رئیس جمهوری تبرئه و به پنج سال حبس برای اقدام علیه امنیت ملی محکوم شد.
شایسته سادات شهیدی، مادر علی شریعتی از وضعیت جسمی پسرش خبر دارد و پریشان است. او در تمام طول مصاحبه با اضطراب حرف می‌زند: «قاضی اشد مجازات را برای اتهام اقدام علیه امنیت ملی در نظر گرفته اما پسر من اصلا اصل اتهامش را قبول ندارد. چون او فقط در یک حرکت مدنی که از اصول حقوق شهروندی است به اسیدپاشان اعتراض کرده بود. در اصل خودش به کسانی که کشور را ناامن کرده بودند، اعتراض کرده بود چطور می‌تواند به اقدام علیه امنیت ملی متهم شود.»
علی شریعتی اعلام کرده اعتصاب غذایش را تا برداشتن این اتهام واهی ادامه می‌دهد. مادرش می‌گوید: «علی حق دارد، واقعا اتهامش مصداق قانونی ندارد. با این حال علی بخشی از حکمش را گذرانده و حالا می‌خواهد این اتهام برداشته شود.»
علی شریعتی یک ماه و سه ماه از حکمش را گذرانده بود که اردیبهشت ماه امسال برای فوت پدربزرگش به قید وثیقه به مرخصی می‌آید: «سه روز مرخصی داشت، دو روز هم تمدید کردند اما علی مشکلات زیادی پیدا کرده بود، چشمش در زندان عفونت کرده بود و عفونت دندان به لثه‌اش کشیده شده بود، مرخصی علی تمام شد اما او به زندان برنگشت و گفت برنمی‌گردم، مگر این‌که حکم جلبم را بگیرند، چون من اتهام‌ام را قبول ندارم. حتی چندبار هم تماس گرفتند که اگر برنگردی وثیقه را اجرا می‌گذاریم اما علی زیر بار نرفت.»  او همان زمان پرونده‌اش را برای اعاده دادرسی فرستاده اما اعاده دادرسی‌اش در شعبه 33 دیوان عالی رد شده است.
دوشنبه هفته گذشته علی برای انجام یکسری کارهای اداری به شهرداری پردیس می‌رود و آن‌جا توسط دو لباس شخصی برای اجرای مابقی حکمش دستگیر می‌شود: «ساعت نه صبح دستگیر شده بود اما کسی به ما خبر نداد. حتی من وقتی دیدم که از علی خبری نیست با آقای حاجیلو تماس گرفتم و پرسیدم علی بازداشت شده، گفت: نه، اینقدر ترسیدم که سراغ کلانتری‌ها و بیمارستان‌ها و حتی پزشکی قانونی رفتیم تا این که ساعت شش یک نفر با خانه تماس گرفت و  گفت علی را در زندان دیدم و گفته به مادرم خبر بدهد، گفت هنوز به بند منتقل نشده اما اینجاست.»
او درست از روز سه شنبه دنبال مدارک پسرش بوده است او دو روز بعد توانسته شناسنامه و کارت ملی‌اش را دریافت کند اما سوئیچ ماشین و برگه پارکینگ را هنوز نتوانسته تحویل بگیرد : «کارت ملی و شناسنامه را هم یک زمانی به من دادند که به خاطر نداشتن شناسنامه یک ملاقات را از دست دادم. در این مدت مدام بین دادسرا و زندان در رفت و آمد بودم اما هنوز نتوانسته‌ام ماشین‌ام را تحویل بگیرم.»
علی سی ساله است، معماری خوانده و به صورت پروژه‌ای کار می‌کرده قبل از دستگیری نامزد داشته و در زمان مرخصی عقد کرده است. مادرش می‌گوید: «پسر من حامی این دولت است و به خاطر  اعتراض به عدم امنیت دستگیر شده و من واقعا نمی‌دانم جواب خانواده همسرش را چه بدهم.»
علی شریعتی از حوادث پس از انتخابات 88 تا کنون بارها دستگیر شده است. یک بار به خاطر شرکت در اعتراضات انتخابات 88 و یک بار به خاطر پخش شیرینی و شکلات در نیمه شعبان با ربان سبز و با نامه‌های کوچکی که از رنج حصر نوشته شده بود. او از حامیان دولت روحانی بود و آخرین بار به خاطر شرکت در تحصن اعتراضی اسیدپاشی مقابل مجلس شورای اسلامی دستگیر شد.
شریعتی خرداد ماه سال گذشته هم همراه با مجید آذرپی یکی دیگر از اعضای ستاد روحانی در اعتراض به حکم‌اش دست به اعتصاب غذا زد. آن‌ها به خاطر درخواست جمعی از فعالین مدنی اعتصاب خود را شکستند. مادرش نگران حال اوست: « هر وقت که تلفن زنگ می‌زند، بند دلم پاره می‌شود.» ‌

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر