۱۳۹۵ آذر ۲, سه‌شنبه

وزیر خارجه بریتانیا: آزادی نازنین زاغری در اولویت قرار دارد


Image result for ‫نازنین زاغری‬‎

بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا روز سه شنبه گفته است که دولت این کشور تلاش می کند پرونده نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی بریتانیایی را که در ایران زندانی است به سرعت حل کند.
خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون در گزارشی به پارلمان بریتانیا گفته است:«ما در سطوح مختلف با دولت ایران در تماس هستیم. این موضوع جز اولویت‌های وزارت خارجه بریتانیاست و برای حل آن بیشترین تلاش خود را به کار می بریم.»
خانم زاغری- رتکلیف که همراه با فرزند خردسالش به ایران سفر کرده بود، روز ۱۵ فروردین امسال در فرودگاه تهران و هنگام خروج از ایران بازداشت شد.
خانواده خانم زاغری در ۱۹ شهریور اعلام کردند که او به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال زندان محکوم شده است.
خانم زاغری برای بنیاد تامسون رویترز، یک نهاد خیریه که مرکز آن در لندن است کار می کرد. این بنیاد از موسسه خبری تامسون رویترز و خبرگزاری رویترز کاملا مستقل است.
ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری روز گذشته به شبکه تلویزیونی بی بی سی گفته بود که مقام های ایران در ازای آزادی نازنین خواهان باز پرداخت بدهی بریتانیا به تهران در خصوص خرید تسلیحاتی قبل از انقلاب هستند.
این در حالی است که عفو بین‌الملل روز جمعه نسبت به وضعیت سلامت جسمی و روحی نازنین زاغری راتکلیف ابراز نگرانی کرده و گفته بود: ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری،گفته که طی هفته‌های اخیر حال همسرش به شدت رو به وخامت نهاده و او به خودکشی فکر می کند.
ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری همچنین به عفو بین المللی گفته بود که با فشارهای وارده به نازنین وی به «مرز شکستن» رسیده است و چنان روحیه‌اش ضعیف شده که نامه خودکشی نوشته و به همسلولی خود داده است.
فیلیپ ارتور، مدیر خاورمیانه سازمان عفو بین الملل می گوید: خبر وخامت وضعیت سلامتی نازنین زاغری بسیار هشدار دهنده است. این در حالی است که وی به طور ناعادلانه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال زندان محکوم شده است.
پیشتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وی را به شرکت در تظاهرات گسترده ضد حکومتی در سال ۲۰۰۹ که در اعتراض به پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، متهم کرده بود.
پاسپورت بریتانیایی گابریلا دختر خانم زاغری که متولد بریتانیاست ضبط شده و نمی‌تواند از ایران خارج شود و والدین خانم زاغری از او نگهداری می‌کنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر