۱۳۹۵ آبان ۱۷, دوشنبه

آموزش بین‌الملل: اعلام کمپین جهانی برای آزادی اسماعیل عبدی


ei-logo-1_139775582413977558249247

آموزش بین‌الملل (EI) در فراخوانی از کلیه سازمان‌های عضو خود خواسته است یه شکل قاطع و فوری به حکم شش سال حبس اسماعیل عبدی اعتراض کنند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در فراخوان این سازمان به مقامات جمهوری اسلامی گفته شده است که اتهاماتی مانند اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی ناعادلانه هستند و این احکام نقض‌کننده کنوانسیون‌های حقوق بشر از جمله کنوانسیون‌هایی است که از حق آزادی بیان و تشکل و حق مشورت اتحادیه‌های کارگری در سیاست‌های مربوط به آموزش و پرورش حمایت می‌کنند.
فرد ون لیون، دبیر کل آموزش بین‌الملل گفته است: مقامات ایران در تلاش هستند نارضایتی‌های معلمان را از طریق سرکوب و حبس‌های طولانی‌مدت به سکوت بکشانند.
اسماعیل عبدی در تاریخ ۶ تیرماه سال ۹۴ پس از وقایع اعتراضی فرهنگیان ایران به نابسامانی‌های آموزش‌وپرورش، به‌ عنوان نماینده شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان سراسر کشور برای شرکت در اجلاس جهانی معلمان قصد رفتن به کانادا را داشت که به شکل غیرقانونی بازداشت شد.
دبیر کل کانون صنفی معلمان که پیش از این به مدت ۱۱ ماه در بازداشت بوده است، در بهمن‌ماه سال ۹۴ در دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی به ۶ سال زندان محکوم شده بود.
عبدی همزمان با هفته معلم در اعتراض به حکم بازداشت غیرقانونی خود در بازداشتگاه اوین دست به اعتصاب غذای نامحدود زد و با تشکیل کمپین‌های حمایتی و حمایت گسترده معلمان و فعالان مدنی بعد از گذشت ۱۶ روز با قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
دبیر کانون صنفی معلمان به همراه وکیل خود خانم سمانه اسدخانی در ۱۲ خردادماه سال ۹۵ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر حضور یافت که ادامه دادرسی به جلسه بعدی موکول شد؛ جلسه دوم دادگاه تجدیدنظر در ۲۴ شهریورماه برگزار شد.
همچنین روز ۱۵ مهرماه تأیید حکم شش سال حبس آقای اسماعیل عبدی به اطلاع وکیل ایشان رسید.
گفتنی است آموزش بین‌الملل از تشکل‌های عضو خود و همه شهروندانی که نگران وضعیت موجود هستند خواسته است که از طرق مختلف از جمله ارسال نامه‌های اعتراضی به رئیس‌جمهور و رهبر جمهوری اسلامی ایران خواستار آزادی اسماعیل عبدی شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر