۱۳۹۶ آذر ۱۴, سه‌شنبه

گزارشی از خودکشی دو زندانی در زندان رجایی شهر کرج



 یک زندانی با نام میلاد بیگلربیگی به دلیل شرایط بد محل نگهداری روز شنبه ۱۱ آذر ماه اقدام به خودکشی کرد ، سه روز پیش از این زندانی دیگری به نام محمد منبری با استفاده از پرده های اتاق خود را حلق آویز کرده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانی محمد منبری و میلاد بیگلر بیگی از زندانیان جرائم عادی در زندان رجایی شهر کرج طی روز های گذشته اقدام به خودکشی کردند.
میلاد بیگلربیگی ۲۵ ساله، زندانی ساکن اندرزگاه ۶ سالن ۱۶ زندان رجایی شهر کرج روز شنبه ۱۱ آذرماه بدلیل مشکلات در بند محل نگهداری خواستار تغییر سالن خود شده بود که پس از عدم توجه رئیس زندان نسبت به درخواست وی اقدام به خودکشی کرد.

یک منبع مطلع  نزدیک به میلاد بیگلربیگی در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: “مسئولین زندان به درخواست های مکرر میلاد برای انتقال به سالن دیگر توجه نکردند. او از شدت ناراحتی و ناتوانی در تحمل حبس با استفاده از پرده های زندان خود را حلق آویز کرد هر چند خوشبختانه با متوجه شدن سایر زندانیان از مرگ نجات یافت.”

این زندانی پس از این اقدام به بهداری زندان منتقل شده است. حال عمومی وی درحال حاضر رضایتبخش گزارش می شود.
این خودکشی در حالی روی داد که سه روز پیش از آن زندانی دیگری در همین محل به دلایلی مشابه دست به خودکشی زده بود.
محمد منبری معروف به محمد لُر در روز ۸ آذرماه سال جاری اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.
یک منبع نزدیک به محمد منبری به گزارشگر هرانا گفت “آقای قبادی مسئول جدید زندان رجایی شهر کرج که با هدف آزار و اذیت این زندانی جلوی دید همگان در سالن زندان، محمد را با دستبند آویزان کرده بود، باعث سرافکندگی و شکستن غرور این زندانی شد به همین دلیل محمد با استفاده از پرده های زندان اقدام به خودکشی کرد.”

گفتنی است زندانیان از دلایل اصلی آمار بالای خودکشی در زندان رجایی شهر کرج را “رفتارهای سلیقه ای و سختگیری های فراقانونی مسئولین زندان” عنوان می کنند.

پیشتر هرانا در گزارشی از وضعیت زندان رجایی شهر کرج به مشکلات این زندان بصورت اجمالی پرداخته بود.

در این گزارش، شرایط این زندان نسبت به قبل اسفناک تر توصیف شده، از این موارد به عدم تفکیک جرائم بر اساس جرم و سن زندانی، ارسال زندانیان نوجوان خاطی به بند زندانیان خطرناک و تهدید به تجاوز اشاره کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر