۱۳۹۶ آذر ۱۲, یکشنبه

آقای لاریجانی اگر نظارت شما بر زندان‌ها درست بود ، امروز هدی صابر و ستار بهشتی زنده بودند


 

رییس‌قوه‌قضاییه امروز مدعی شد که نظارت بر زندان‌ها تحت امر دستگاه او قوی است و او دادستان‌ هایش به طور منطم به زندان‌ها سرکشی می‌کنند. آملی لاریجانی در این باره گفت : می گویند به زندان ها نظارت نمی شود. این چه دروغی است آخر؟ من خودم در دادسرا ، زندان ، سازمان ثبت و پزشکی قانونی حضور یافتم. معاون اول و دادستان کل حضور یافتند و روسای کل به صورت منظم بر دادسراها و زندان ها نظارت می کنند و یک معاون نظارت برای روسای کل تعبیه کردیم که کارش فقط نظارت کردن است.
معلوم نیست منظور رییس دستگاه قضا از نظارت بر زندان‌ها چیست؟! اینکه هر از گاهی دادیاری و ماموری برود و آنجا بنشیند و ببینید کدام زندانی چک برگشتی دارد و مشکلاتی از این دست را حل کند و یا نظارت دقیق و درست بر زندان‌ها و حتی سلول‌های انفرادی‌اش دارند؟
رییس قوه قضاییه و دادستان‌هایش آیا تا کنون سری به بهداری زندان اوین زده‌اند؟ آیا بر این بهداری نظارت کافی دارند؟ آیا می‌دانند پزشکان بهداری برای از سر بازکردن زندانی‌های بیمار به آنها قرص‌های آرامش بخش و اعصاب روان قوی می‌دهند تا بیشتر بخوابند؟
رییس قوه قضاییه و دادستان‌هایش آیا تاکنون به سلول‌های بند دو الف و ۲۰۹ رفته‌اند تا بفهمند بازجوهای سپاه و وزارت اطلاعات چطور بازجویی می کنند؟ آیا سلول‌های کثیف انفرادی و امکانات آن را مشاهده کرده‌اند؟ آیا تاکنون سر زده به اتاق بازجویی رفته‌اند؟
رییس قوه قضاییه و دادستان‌هایش آیا تاکنون به بند زنان در قرچک اوین سر زده‌اند؛ آیا می‌دانند مادران زندانی چطور با فرزندانشان در یک سالن زندگی می‌کنند؟ آیا می‌دانند مادران معتداد و زندانی برای آنکه بچه شش ماهه را آرام کنند به او هم مواد مخدر می‌دهند؟
رییس قوه قضاییه و دادستان‌هایش آیا تاکنون به بندهای عمومی رجایی شهر و تهران بزرگ و اوین سرزده‌اند تا ببینند این همه زندانی چطور بر روزی زمین می خوابند؟ ببینند مواد مخدر نه فقط در زندان مردان که در زندان زنان بیداد می کند، که ببیند تجاوز در هر دو زندان وجود دارد.
رییس قوه قضاییه و دادستان‌هایش آیا تا کنون به زندان های شهرستان‌ها سر زده‌اند؟ آیا دیده‌اند که در آن زندان‌ها چه خبر است؟ نه وسیله‌ی گرمایش هست و نه وسیله خنک کننده هوا؛ دزدی و جنایت و مواد مخدر در زندان‌هایشان بی داد می کند، که انسان بودن فراموش می شود.
رییس قوه قضاییه و دادستان‌هایش اگر نظارت درست بر زندان‌ها داشتند، هدی صابر در میانه‌ی اعتصاب غذا در بهداری زندان مورد ضرب و شتم قرار نمی گرفت و نمی‌مرد، ستار بهشتی توسط بازجویان مورد ضرب و شتم قرار نمی‌گرفت و در زندان نمی‌مرد، بیماری علیرضا بهشتی به موقع تشخیص داده می شد و او اکنون نیمی از صورت خود از دست نمی‌داد.
آقای رییس دستگاه عدالت آن کاری که شما انجام می‌دهید، نظارت نیست، بازدیدی تشریفاتی از زندان‌های تحت امرتان هست برای پر شدن اخبار رسانه ها، یک بار بدون تشریفات و پیش از آنکه از قبل خبر دهید به زندان‌ها بروید، تا مسیر را برای شما آب و جارو نکرده باشند، تا برتن زندانیان لباس مناسب نپوشانده باشن، تا زندانیان مورد دار را از جلو چشم دور نکرده باشند، تا از قبل بندهای ویژه را برای بازدید شما آماده نکرده باشند، سرزده بروید به بندهایی که هیچ‌گاه بازدید کننده‌ای پایش به آنجا بازنشده است، همان بندهایی که محل خرید و فروش مواد مخدر است، همان بندهایی که حبس سنگین‌ها و ابدی ها در آن زندگی می‌کنند، همان بندهایی که آب و جاروب نشده‌اند و کسی به شما خیر مقدم نمی‌گوید، بروید و ببینید در زندان های شما چه در حال رخ دادن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر