۱۳۹۶ دی ۶, چهارشنبه

مرگ بر اثر « سرما » و « خودکشی » در مناطق زلزله‌ زده کرمانشاه



یک نماینده مجلس از خودکشی و مرگ بر اثر سرمازدگی در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شهاب نادری ، نماینده پاوه ، جوانرود و ثلاث باباجانی ، روز چهارشنبه ششم دی به خبرگزاری خانه ملت گفت که مشکلات مردم در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ادامه دارد و قول‌های مسئولان عملی نشده است.
او با بیان اینکه تا کنون چهار نفر بر اثر سرمازدگی در این مناطق جان باخته‌اند ،  دست کم ۲۰ نفر نیز خودکشی کرده‌اند.  دانش‌‌آموزان ابتدایی زیر چادر تحصیل می‌کنند و مردم مناطق روستایی بدون سر پناه در شرایط سختی قرار دارند.
این نماینده مجلس همچنین گفت که ۳۰ زایمان در مناطق زلزله زده وجود داشته که «اکثر نوزادان شرایط خوبی ندارند و به دلیل نبود امکانات و تجهیزات گرمایشی در حال فوت هستند».
علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت یک روز پیش از این سخنان نماینده مجلس درباره نبود مدیریت در امدادرسانی و وجود مشکلات اداری در این زمینه گفت که مناطق زلزله زده کرمانشاه هنوز سرویس بهداشتی ندارند.
زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان، منطقه مرزی استان کرمانشاه ایران و عراق را لرزاند و به چندین شهر این استان و استانهای اطراف خسارات زیادی وارد کرد و هزاران زخمی و بیش از ۵۷۰ کشته به جای گذاشت.
برآورد شده است که زمین لرزه ۳۰ هزار واحد مسکونی را ویران کرده یا به آنها خسارت شدید وارد کرده است. علاوه بر آن بسیاری از مراکز آموزشی و خدماتی شهرهای زلزله زده آسیب شدید دیدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر