۱۳۹۶ آذر ۳۰, پنجشنبه

نگهداری رضا ملک در « اتاق اعدام » زندان اوین



روز جاری رضا ملک در جریان بازدید دادستانی از زندان اوین، برای مدت چند ساعت در اتاق اعدام واقع در زیرزمین دادسرای اوین نگهداری شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ۲۹ آذر ماه پیش از بازدید عباس جعفری دولت‌آبادی ، دادستان تهران و امین ناصری ، معاون دادستان ، از زندان اوین ، رضا ملک از سوی مأموران زندان به « اتاق اعدام زیرزمین دادسرای اوین» منتقل شده و در ساعت سه بعدازظهر به بند چهار اوین بازگردانده شده است.
این زندانی سیاسی که از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد، در مدت نگهداری در این اتاق به آب آشامیدنی غذا و داروهای خود دسترسی نداشته است.
گفتنی است، این اتاق دارای یک طناب دار و صندلی اعدام است و همین علت به «اتاق اعدام» شهرت دارد.
رضا ملک، بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه با اتهامات «توهین به رهبری» و «تشویش اذهان عمومی» و به دستور بازپرس نصیرپور بازداشت و به بند چهار زندان اوین منتقل شد.
لازم به یادآوری است؛ رضا ملک، از مسئولان سابق وزارت اطلاعات که به دلیل افشای برخی از زوایای قتل‌های زنجیره‌ای پاییز ۱۳۷۷، از ۱۲ تیرماه ۱۳۸۰ تا فروردین‌ماه ۱۳۹۳ را در زندان به سر برد و پس از حدود ۱۳ سال زندان آزاد شد.
این زندانی سیاسی در سال ۱۳۹۱ زمانی که در زندان به سر می‌برد در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه مجدداً به یک سال زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر