۱۳۹۶ دی ۸, جمعه

وزارت امور خارجه ایالات‌ متحده آمریکا « ما از همه کشورها می‌خواهیم که از مردم ایران و مطالباتشان برای پایان فساد حمایت کنند.»

هتر نوئرت ، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه هشتم دی‌ماه ۹۶ در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت این کشور از تظاهرات شهروندان ایرانی ، خواستار حمایت جهانی از مطالبات مردم ایران برای حقوق اساسی آنان و پایان دادن به فساد شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آمده است « رهبران ایران یک کشور ثروتمند با تاریخ و فرهنگی غنی را به کشوری سرکش و ضعیف تبدیل کرده‌اند که عمده صادراتش خشونت ، خونریزی و هرج و مرج است. همان‌ طور که پرزیدنت ترامپ گفته است ، بزرگ‌ ترین قربانیان رهبران ایران ، خود مردم ایران هستند.»
سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرده است: «در ۱۵ ژوئن ٢۰۱۷، وزیر خارجه تیلرسون در کنگره گفت که  ‘از عناصر داخل ایران که منجر به تغییر مسالمت‌آمیزحکومت شوند’ حمایت می‌کند. آن عناصر قطعاً آن‌طور که ما می‌دانیم آنجا هستند. وزیر خارجه امروز حمایت عمیق خود را از مردم ایران تکرار می‌کند.»
هتر نوئرت افزوده است: «ایالات‌متحده دستگیری تظاهرات کنندگان مسالمت‌آمیزتوسط حکومت ایران را محکوم می‌کند و ما از همه کشورها می‌خواهیم که به‌طورعلنی از مردم ایران و مطالباتشان برای حقوق اساسی و پایان فساد حمایت کنند.»
طی دو روز گذشته تجمع‌های اعتراضی علیه حکومت و شرایط اقتصادی در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، مشهد، اهواز، قم کاشمر، قوچان، نیشابور و کرمانشاه برگزار شد.
معاون امنیتی استانداری تهران نیز از بازداشت چند نفر در تهران خبر داده و  هشدار داده که هرگونه تجمعی با «برخورد قاطع» روبرو خواهد شد.
همزمان سپاه پاسداران ایران در آستانه سالگرد تجمع طرفداران حکومت در ۹ دیسال ۱۳۸۸، در بیانیه‌ای مدعی شد عده‌ای در آرزوی فتنه جدیدی هستند. اشاره این نهاد نظامی که نقش اصلی در سرکوب معترضان در سال ۸۸ داشت، به معترضان آن انتخابات است و می‌گوید آنها قصد «فتنه جدیدی» دارند.
گرانی، تورم، بیکاری و افشای مفاسد اقتصادی و اختلاس‌های گسترده سران نظام جمهوری اسلامی از جناح‌های مختلف در کنار مشکلات عمیق نظام بانکی ایران، طی سال های گذشته موجب اعتراضات زیادی در شهرهای مختلف ایران شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر