۱۳۹۶ آذر ۲۸, سه‌شنبه

پرونده‌ سازی برای هشت زندانی سیاسی رجایی شهر به دلیل اعتراض به فشارهای اعمال‌ شده از سوی وزارت اطلاعات



وضعیت زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر علیرغم گذشت چهار ماه از انتقالشان به بند جدید تا کنون بهبود نیافته است و مسئولان باپرونده‌سازی برای شماری از این زندانیان فشار بیشتری را بر آنان اعمال کرده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، هشت تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر در پی اعتراض به تغییر سالن زندانیان سیاسی عقیدتی و اعمال فشار بر آنان با پرونده‌ سازی از سوی دستگاه قضایی رو به رو شده‌اند.
سعید ماسوری ، رضا اکبری منفرد ، سعید شیرزاد ، حسن صادقی ، امیر قاضیانی ، جعفراقدمی ، ابوالقاسم فولادند و ابراهیم فیروزی اسامی این زندانیان سیاسی است که در پرونده جدید خود به « توهین به رهبری » « شعار علیه مقامات کشور » و « اخلال در نظم زندان » متهم شده‌اند.
این پرونده قضایی به دستور «مردانی»، رییس سابق زندان رجایی شهر، «کهندانی»، قاضی ناظر زندان، و «سیگارودی»، معاونت قضایی زندان تشکیل شده است.
گفتنی است از بین این زندانیان، ابوالقاسم فولادند، سعید شیرزاد، امیر قاضیانی و ابراهیم فیروزی تفهیم اتهام شده‌اند.
این زندانیان سیاسی در جریان بازپرسی از حق دسترسی به وکیل محروم بوده‌اند.
هشتم مردادماه، پس از یورش گارد ویژه زندان رجایی‌شهر به زندانیان عقیدتی و سیاسی محبوس در سالن ۱۲ اندرزگاه ۴ این زندان و انتقال آنان به سالن ۱۰ به دستور وزارت اطلاعات، تمام ۵۳ زندانی منتقل‌شده نسبت این عمل اعتراض کردند. در پی این اعتراض شماری از آنان به سلول انفرادی منتقل و دست به اعتصاب غذا زدند؛ اعتراض این زندانیان برای مدت ۴۰ روز ادامه پیدا کرد و با واکنش‌هایبین‌المللی گسترده‌ای رو به رو شد.
گفتنی است که سالن ده اندرزگاه چهار زندان رجایی‌شهر برخلاف آئین‌نامه زندان‌ها، مجهز به چهل دوربین مداربسته و شصت و چهار سیستم شنود است.
کمبود جا، نامناسب بودن هوای سلول‌ها و عدم  وجود امکانات از دیگر مواردی است که شرایط را برای زندانیان سیاسی سخت‌تر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر