۱۳۹۶ شهریور ۱۳, دوشنبه

عدم وجود امنیت جانی برای ارژنگ داوودی در زندان زاهدان



ارژنگ داوودی، زندانی سیاسی محبوس در زندان زاهدان با انتشار یک فایل صوتی از عدم امنیت جانی خویش در این زندان گفته است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ارژنگ داوودی در این فایل صوتی میگوید که چهارم شهریورماه یک زندانی با اتهام قتل در قرنطینه زندان زاهدان با سلاح سرد به وی یورش برده و قصد آسیب رساندن به این زندانی را داشته است.
گفتنی است که ارژنگ داوودی که مسئول این رخ داد را مقامات زندان می‌داند، در روزهای اخیر شکایتی را علیه مسئول حفاظت اطلاعات زندان زابل، رییس زندان زاهدان، مدیر داخلی زندان زاهدان و مسئول بازرسی زندان زاهدان تنظیم کرده است.
توضیحات این زندانی سیاسی در خصوص اتفاق اخیر که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:
پخش‌کننده صوت
00:00
00:00
برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.
ارژنگ داوودی، زندانی سیاسی در مهرماه سال گذشته از زندان رجایی شهر به زندان زابل تبعید و در ماه‌های اخیر به زندان زاهدان منتقل شده است.
ارژنگ داوودی، پس از سیزده سال حبس، همچنان از حق مرخصی محروم می‌باشد. این در حالی است که این زندانی سال خورده به دلیل ابتلا به بیماری‌های مختلف و شرایط زندان در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می‌برد.
ارژنگ داوودی در آبان‌ماه ۱۳۸۲ دستگیر و ۱۶ ماه پس از بازداشت به اتهام راه‌اندازی و تأسیس «جنبش آزادی ایرانیان» و «کنفدراسیون دانشجویان ایرانی» توهین به رهبر و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و مسئولان نظام و روحانیان و توهین به مقدسات به ۱۵ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد.
در تیر ماه ۱۳۹۳، شعبه یکم دادگاه انقلاب کرج این زندانی سیاسی را به اتهام «محاربه از راه ارتباط با سازمان مجاهدین خلق» به اعدام محکوم کرد که این حکم در فروردین‌ماه ۹۵ به ۵ سال حبس در تبعید کاهش یافت.
وی تاکنون در زندان‌های مختلفی از جمله، زندان‌های اوین، اهواز، بندرعباس و گوهردشت کرج محبوس بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر