۱۳۹۶ مهر ۱, شنبه

جانشین رییس اطلاعات سپاه « حکم موسوی و کروبی اعدام یا حبس ابد خواهد بود.»



سرتیپ پاسدار حسین نجات جانشین رئیس اطلاعات سپاه می‌گوید در صورت محاکمه رهبران اعتراض‌های سال ۸۸ ، حکم آنها اعدام یا حبس ابد خواهد بود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران ، حسین نجات در گفت‌ و گو با برنامه دست‌ خط در پاسخ به سؤال مجری این برنامه که پرسیده گویی قرار است « حصر یکی از این دو نفر [میرحسین موسوی و مهدی کروبی]» رفع شود ، گفته که این موضوع «در جلسه اخیر شورای امنیت ملی هم مطرح» شده‌است.
وی افزوده که «اگر شورای عالی امنیت ملی تصمیم بگیرد که حصر را بردارد، این حق قوه قضائیه است که اینها را محاکمه کند.»
این فرمانده سپاه پاسداران اضافه کرده است: «علی‌القاعده این نوع جرایم هم اگر برود قوه قضائیه، فرد محاکمه بشود، من بعید می‌دانم حکمی کمتر از اعدام یا حبس ابد به این افراد بخورد.»
درخواست‌های چندباره آقای کروبی برای حضور در دادگاه علنی نیز تاکنون مورد قبول واقع نشده و مقامات در واکنش آنها را به صدور احکام سنگین از جمله اعدام از سوی قوه قضائیه تهدید می‌کنند.
مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ بعد از برگزاری انتخابات بحث‌برانگیز آن سال، با اعتراض‌های گسترده مردمی که معتقد به تقلب در شمارش آرا بودند، همراهی کردند. اعتراض‌های مردمی پس از گذشت ماه‌ها همچنان ادامه داشت و حدود یک سالونیم بعد و در بهمن سال ۱۳۸۹ با فراخوان دوباره رهبران جنبش سبز، راهپیمایی جدیدی در تهران برگزار شد که در نهایت به حبس خانگی مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی و میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد انجامید. فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی پس از مدتی آزاد شد، اما زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی همچنان در حصر ماند. حبس خانگی رهبران معترضان در ایران، بدون محاکمه و بدون طی مراحل قانونی انجام شد و تا کنون ادامه دارد. آنان نه در دادگاهی حاضر شدند و نه فرصت دفاع از خود یافتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر