۱۳۹۶ شهریور ۲۶, یکشنبه

۱۰ تا ۱۲ میلیون ایرانی در فقر مطلق زندگی میکنند

رئیس کمیته امداد امام خمینی ، با اشاره به وجود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفری که در فقر مطلق به سر می‌برند گفت : من بسیار مطالعه کردم ، تعیین تعریفی از فقر مطلق در کشور بسیار سخت شده است چون اگر بخواهیم تعریف دقیقی ارائه کنیم همراه با بار سیاسی خواهد بود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، سید پرویز فتاح ، رئیس کمیته امداد امام خمینی ،  ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر ایرانی در فقر مطلق به سر می‌برند و بسیار مطالعه کردم ، تعیین تعریفی از فقر مطلق در کشور بسیار سخت شده است چون اگر بخواهیم تعریف دقیقی ارائه کنیم همراه با بار سیاسی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ٣۵ هزار خانوار با سرپرست زندانی تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: «یکی از موضوعاتی که موجب ایجاد مشتری برای کمیته امداد می‌شود زندانی شدن سرپرست خانوار است. این موضوع را به اطلاع آیت الله لاریجانی ، رئیس قوه قضاییه هم رسانده‌ام. قانون در این مورد باید اصلاح شود. خانواده زندانیان اگر تحت حمایت قرار نگیرند دچار آسیب می‌شوند البته با همکاری ستاد دیه به دنبال آزادی سرپرست زندانی جرائم غیر عمد هستیم تا با این اقدام ، یک خانواده از چرخه حمایتی خارج شود.»
رئیس کمیته امداد گفت که «۳۳۰ هزار دانش آموز و ۷۲ هزار دانشجو تحت پوشش این کمیته هستند و حدود ۱۲ میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، در فقر مطلق به سر می برند.»
فتاح با اشاره به یکی از برنامه های دولت دوازدهم مبنی بر ریشه کنی فقر مطلق گفت: «از آقای روحانی بابت اینکه این شعار را نه در زمان رقابت های انتخاباتی بلکه پس از پایان انتخابات اعلام کردند تشکر می کنم. به نظر می رسد در طول انقلاب اسلامی ایران چنین شعاری نداشتیم هر چند انقلاب اسلامی برای تحقق همین هدف شکل گرفت. اما آقای دکتر روحانی با شجاعت چنین شعار مهمی را دوباره مطرح کردند. کمیته امداد از این شعار بسیار استقبال می کند چون دقیقاً به ماموریت این نهاد مربوط می شود.»
روز پنج‌شنبه، ۱۵ تیر، نیز، رئیس «ستاد اجرایی فرمان امام»، با «نامناسب» توصیف کردن وضعیت اقتصادی مردم در ایران و وضع فقر در آماری گفته بود: «۱۲ میلیون تن زیر خط فقر مطلق قرار دارند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر