۱۳۹۶ شهریور ۲۴, جمعه

خودکشی یک دختر جوان در تهران



دختر جوانی بامداد روز گذشته از طبقه ۱۶ یکی از برج‌های آتی ساز خود را به پایین پرتاب کرد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، این حادثه ساعت ۶ دقیقه بامداد روز چهارشنبه به وقوع پیوست. به گفته شاهدان عینی ماجرا ، دختر جوان در شهرک آتی ساز مقابل هتل آزادی که محل استقرار میهمان های خارجی است در تصمیمی ناگهانی از طبقه ۱۶ خود را به پایین پرتاب کرد و در دم جان سپرد. منزل این دختر در طبقه ششم قرار داشت.
بر اساس این گزارش، عوامل پلیس و اورژانس در محل حادثه حاضر شدند و بعد از تایید مرگ وی، جسد با دستور بازپرس کشیک به پزشکی قانونی منتقل شد.
به دستور بازپرس تحقیقات جنایی در باره علت وقوع این حادثه در دستور کار کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور، انگیزه خودکشی در مطالعات انجام گرفته به ترتیب مربوط به مسایل ناموسی ، اختلافات خانوادگی ، تحصیل و ازدواج ، شکست و نا امیدی ، فقر و تنگدستی ، بیماری‌های روانی ، استرس‌ها و فشارهای روانی ، تنهایی ، عشق و تمایلات شدید عاطفی و اعتیاد به مواد مخدر ، مواد توهم‌ زا و الکل بوده که در این میان سهم خودکشی با انگیزه‌ اختلافات خانوادگی با ۴۱ درصد ، بالاترین علت خودکشی ذکر شده و از لحاظ جنسیتی ، اقدام به خودکشی در مردان ۸ برابر زنان بوده است. بیشترین دلیل خودکشی در نوجوانان ایجاد فاصله و فقدان رابطه مناسب بین فرزندان و والدین ذکر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر