۱۳۹۶ شهریور ۲۱, سه‌شنبه

عفو بین‌ الملل خواستار آزادی راحله راحمی‌ پور شد



سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه در بیانیه‌ای خواستار آزادی بی‌قید و شرط راحله راحمی‌پور، از بازماندگان اعدامی‌های دهه ۶۰ ایران، شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در بیانیه سازمان عفو بین‌ الملل آمده است خانم راحمی‌پور روز یک‌ شنبه ۱۹ شهریور در منزلش بازداشت شده و در حال حاضر خبری از او در دست نیست.
عفو بین‌الملل تاکید کرده است که  « مقام‌های ایران باید به آزار و اذیت ، ارعاب و پیگرد مدافعان حقوق بشر که در جست‌ و جوی حقیقت و عدالت برای افرادی که خودسرانه اعدام شده یا ناپدید شده‌اند ، هستند ، پایان دهند.»
شامگاه یک‌شنبه سه مأمور امنیتی با حکم قضایی صادر شده از سوی دادسرای اوین وارد خانه راحله راحمی‌پور شده و او را بازداشت کرده اند.
راحله راحمی‌پور خواهر یکی از فعالان سیاسی است که بنا بر گزارش‌ها حدود سال ۱۳۶۳ اعدام شد. او در واقع به ‌دنبال یافتن برادرزاده خود به نام گلرو است که در زندان اوین متولد شد، اما ظاهرا بعد از ۱۵ روز به بهانه آزمایش پزشکی از مادرش جدا شد. در همان زمان به خانواده راحمی‌پور گفته شد که او فوت کرده است، اما مقامات هرگز گواهی فوت یا اطلاعاتی درباره شرایط مرگ یا دفن وی ارائه ندادند.
زمستان ۱۳۹۵ خانم راحمی‌پور به اتهام «تبلیغ علیه نظام» توسط دادگاه انقلاب تهران به یک سال زندان محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر