۱۳۹۶ شهریور ۲۴, جمعه

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ نه اعدام حذف می‌شود و نه مواد مخدر دولتی توزیع می‌شود



قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: « نه اعدام قرار است حذف شود و نه مواد از ناحیه دولت و مجلس توزیع شود بلکه قرار بود مجازات‌ها کیفی‌سازی شوند نه اینکه مجازات اعدام به طور کل حذف شود».
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری فارس ، پنج‌ شنبه ، ۲۳ شهریور ماه ، معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر در ایران ، در یک سخنرانی اعلام کرد  « در زمینه مشکل مواد مخدر در ایران قرار نیست مجازات اعدام به طور کل حذف شود».
آقای علی مویدی در ادامه گفت « قرار بود مجازات‌ها کیفی‌ سازی شوند ، نه این که مجازات اعدام به طور کل حذف شود.»
پیش تر، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تاکید بر پرهیز از هرگونه اقدامی برای حذف اعدام ازمجازات قاچاقچیان مواد مخدر، گفته بود: «برای تاثیرگذاری بیشتر درحوزه مبارزه با مواد مخدر اعدام‌ها باید به موقع اجرا شود».
و نیز، رئیس قوه قضائیه گفته بود: «گاهی در گوشه و کنار گفته می‌شود که سیاست دستگاه قضا حذف اعدام است، این حرف درست نیست».
لازم به ذکر است، سارا لی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر، روز پنج‌شنبه ۲۹ تیرماه از قوه قضائیه ایران خواسته بود که تا زمان تصویب طرح کاهش مجازات اعدام برای جرائم مواد مخدر از اجرای حکم چنین محکومانی خودداری کند.
دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به اینکه ایران یکی از بالاترین نرخ‌های اعدام را در جهان دارد، شمار اعدام‌های مرتبط با مواد مخدر را در سال گذشته میلادی دست‌کم ۵۶۷ مورد ذکر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر