۱۳۹۶ مهر ۸, شنبه

تبدیل حکم تبعید محمدعلی شمشیرزن ، درویش گنابادی ، به حبس ابد

دادسرای انقلاب شیراز حکم نفی بلد مادام‌العمر محمدعلی شمشیرزن را به حبس ابد تغییر داد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران ، یک قاضی اجرای احکام دادسرای انقلاب شیراز در حکمی اعلام کرده « با توجه به زندانی بودن محمدعلی شمشیرزن و در خصوص تعیین سقف برای محکومیت محکومان محمدعلی شمشیر زن ، کاظم دهقان و حمیدرضا آرایش اعلام می‌دارد در مجازات نفی بلد حداقل مشخص می‌باشد و سقف ندارد تا توبه محکومین محرز شود.»
وبسایت مجذوبان نور نوشته است که این قاضی دستور جلب سایر دراویش شهر کوار را که به مجازات تبعید محکوم شده‌اندصادر کرده است.
محمدعلی شمشیرزن، از دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی برای اولین بار در شهریور ماه ۱۳۹۰ به همراه تعداد دیگری از دراویش در شهر کوار استان فارس بازداشت شد. در آن زمان نیروهای تندرو به تعدادی از این دراویش حمله کرده بودند. در این حمله که حتی با تیراندازی همراه بوده، بسیاری بازداشت و حتی زخمی شدند محمدعلی شمشیرزن پس از بازداشت مدتی در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ تحت بازجویی قرار گرفت و پس از آن به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد و در آذر ماه ۹۱ با قرار وثیقه تا زمان رای دادگاه آزاد شد.
آقای شمشیرزن به همراه پنج درویش بازداشت شده دیگر در فروردین ۹۴ در دادگاه انقلاب شیراز به اتهام محاربه از طریق عضویت در فرقه انحرافی به تبعید به شهرهای مختلف محکوم شدند.
محمدعلی شمشیرزن در بهار ۹۶ به بندرعباس تبعید شد اما صبح روز ۱۸ دی ماه وقتی برای اعلام روزانه به کلانتری مراجعه کرده بود بازداشت و روانه زندان مرکزی بندرعباس شد و تاکنون در‌ آنجا به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر