۱۳۹۶ مهر ۲, یکشنبه

وضعیت بحرانی مدارس در روستای مورخانی دیشموک

روستای پرجمعیت مورخانی از توابع بخش دیشموک در کهگیلویه بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود تعداد زیاد دانش‌ آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی متأسفانه از داشتن یک ساختمان درشأن و جایگاه دانش آموزان این روستا محروم است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، مردم پرجمعیت روستای دیشموک کهگیلویه ، از بی‌توجهی مسئولان استان برای بهبود وضعیت سخت‌ افزاری این روستا ، شکایت دارد، این روستای پرجمعیت هنوز از امکانات مناسب برای دانش‌آموزان بی‌بهره است و تاکنون اقدام جدی از سوی مسئولان استان برای بهبود وضعیت سخت‌افزاری این روستا صورت نگرفته و مردم این روستا از این وضعیت گلایه دارند.
نکته جالب ساختمان این مدرسه است که انگار اصلاً در آغاز سال‌های تحصیلی هم رنگ‌کاری نمی‌شود و فضای کاملاً بی‌نظمی دارد. فضایی به‌شدت بی‌سروسامان و دلگیر؛ اینکه چگونه معلم و حتی دانش آموزان سال تحصیلی را در آن سپری می‌کنند؛ جای تعجب و بسی تأسف دارد.
مهران پیشداد از دانش‌آموزان محصل در این روستا، گفت: دانش آموزان مورخانی سال‌هاست که در همین مدرسه تحصیل می‌کنند.
 پیشداد بابیان اینکه، بارها وضعیت نامطلوب این مدرسه را به مسئولان به‌ویژه رئیس اداره آموزش‌وپرورش تذکر دادیم، گفت: متأسفانه هیچ توجهی به این موضوع نشده است.
وی گفت: رئیس اداره آموزش‌وپرورش دیشموک سال گذشته این وضعیت را از نزدیک دید ولی اقدامی نکرده است.
شهاب فائقی از دانش‌آموزان روستای مورخانی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۴ سال سن دارم؛ کلاس دوم مقطع راهنمایی هستم و مقطع ابتدایی و هم در حال حاضر دوران راهنمایی را در همین ساختمان سپری می‌کنیم.
فائقی گفت: دانش آموزان ابتدایی روستای مورخانی در این ساختمان تحصیل می کنند.
میلاد مظهری دانش آموز کلاس سوم راهنمایی در این رابطه گفت: در روزهای سرد زمستان نه فقط سردی هوا ما را آزار می دهد بلکه بیشتر اوقات باعث تعطیلی درس و مدرسه ما شده است.
وی دیر آمدن معلمان پایه راهنمایی این روستا را هم یکی دیگر از مشکلات موجود در مقطعه راهنمایی متوسطه اول عنوان و متذکر شد: متاسفانه معلمان ما در فصل زمستان و روزهای برف و بارانی اکثراً دیر سر کلاس آمده و یا اصلا در کلاس حاضر نمی شوند.
دانش آموز دیگری با لبخندی تلخ می‌گوید این مدرسه به درد طویله حیوانات می خورد تا محل تعلیم و تربیت، وی از وضعیت کنونی بشدت گله مند است و می‌گوید قرار است ما در این فضا آینده ساز مملکت مان بشویم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر