۱۳۹۶ شهریور ۲۴, جمعه

« به حال نظامی بگرییم که امنیتش با چند انتقاد به خطر می‌افتد » دلنوشته سهیل عربی از اوین



سهیل عربی ، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین که در اعتراض به اعمال فشار مقامات امنیتی خانواده‌اش دست به اعتصاب غذا زده ، در دلنوشته ای از اخراج همسرش از محیط کار و شرایط نابسامان خانواده‌اش خبر داده است.
متن این پیام که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:
«به قول این روزهایمان؟ نه!
به حال نظامی بگرییم که امنیتش با چند انتقاد به خطر می‌افتد
اخراجش کنید او همسر یک زندانی امنیتی ست…
با او نشست و برخاست نکنید ، زیرا یک زندانی امنیتی است
همسرم شغلش را از دست داد ، خودم در زندان به چند زندانی زبان تدریس می‌کردم و اندک درآمدی داشتم
به زندانیان گفتند با او صحبت نکنید برایتان دردسر می‌شود
وثیقه گذار سندش را می‌خواهد…
قلب مادر به درد آمد از بس به اجرای احکام و دادستانی مراجعه کرد و نه شنید
تمام خاطرات کودکی روژان در زندان خلاصه می‌شود…
حال این روزهایمان بس ناخوش است، اما به حال خودمان نه به حال نظامی بگرییم که امنیتش با چند مقاله انتقادی و عکس‌هایش به خطر می‌افتد
نظامی که در آن قدرت یک بازجو حتی از یک دادستان و رهبر هم بیشتر است
کسی که وثیقه برای همسرم گذاشته وثیقه‌اش را می‌خواهد و ما هم قدرت تأمین وثیقه نداریم و با این اوضاع همسرم باید بیاید در زندان
از طرف دیگه هم همسرم از کارش به خاطر من اخراج شده
حدود ده روزی هست که اخراج شده
تهدیدشان کردن با همسرم کار نکنند»
سهیل عربی پس از بیست و سه روز اعتصاب غذا هم‌اکنون با کاهش وزن شدید و افت فشار رو به رو است با این حال مسئولان زندان و مأموران امنیتی توجهی به درخواست این زندانی عقیدتی نداشته‌اند.
لازم به یادآوری است؛ نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی، در مردادماه به مدت هشت روز در بازداشت نیروهای امنیتی به سر برد و پس از آن نیز مکررا طی تماس های تلفنی او را تهدید کردند که اطلاع‌رسانی درباره پرونده اتهامات مطروحه برای این خانواده را سنگین‌تر خواهد کرد.
در پی بازداشت نسترن نعیمی از سوی نیروهای سپاه، این زندانی عقیدتی اعلام اعتصاب غذا کرد و او نیز از سوی مسئولان زندان به بند دو-الف منتقل گردید. وی در حالی که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در بند دوـالف از سوی ماموران بازجویی، تحت انواع شکنجه و ضرب و شتم از ناحیه سروصورت قرار گرفته است.
این زندانی بند هفت علیرغم سرگیجه، سردرد شدید حالت تهوع و مشکلات بینایی بر اثر ضرب و شتم از رسیدگی درمانی مناسبدر زندان محروم مانده و مسئولان از رسیدگی به وی خودداری می‌کنند.
سهیل عربی، زندانی عقیدتی، در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.
شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.
وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل گشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر