۱۳۹۶ شهریور ۲۴, جمعه

وجود ۲۰۰ دانش‌ آموز بازمانده از تحصیل در نهاوند

مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان نهاوند گفت: طبق برآوردهای انجام‌ شده حدود ۲۰۰ نفر از دانش آموزان این شهرستان که در سن ورود به مدرسه قرار دارند از تحصیل بازمانده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، هادی سلگی ، مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان نهاوند، شامگاه چهارشنبه، در نشست اعضای شورای آموزش‌وپرورش نهاوند گفت: بر اساس بر آوردهای صورت گرفته توسط دستگاه‌های مسئول در استان این تعداد دانش‌ آموز لازم التعلیم بنا به دلایلی تاکنون موفق به حضور در مدرسه نشده‌اند.
وی بابیان اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از ۲۴ هزار دانش‌ آموز نهاوندی وارد یک هزار و ۷۵ کلاس درس این شهرستان می‌شوند گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این دانش آموزان را نوآموزان پایه اول ابتدایی تشکیل می‌دهند که تعداد آنها در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۵۰ نفر افزایش داشته است.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان نهاوند افزود: همچنین امسال یک هزار و ۹۱۵ دانش‌آموز پایه نهم در سطح شهرستان تحصیل می‌کنند که تاکنون کار هدایت تحصیلی آنها انجام شده است و حدود ۹۰درصد آنان در مدارس متوسطه دوم به‌صورت الکترونیکی نام‌نویسی شده‌اند و مابقی نیز به علت داشتن تجدیدی در حال انجام است.
وی در خصوص وضعیت دانش آموزان مدارس استثنایی این شهرستان نیز گفت: در حال حاضر ۱۲۰ نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه این شهرستان در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند که ۱۰۰ نفر آنها در دوره ابتدایی و ۲۰ نفر نیز در دوره متوسطه اول و دوم هستند.
سلگی گفت: به‌منظور آموزش این دانش آموزان در مدارس مربوطه به ازای هر پنج دانش‌آموز یک نیرو در شهرستان وجود دارد و هزینه ایاب و ذهاب آنها در سطح شهر و روستا پرداخت می‌شود.
مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند همچنین اظهار کرد: جشن شکوفه‌ها در روز ۲۹ شهریورماه با حضور نوآموزان پایه اول در سطح ۱۴۰ آموزشگاه ابتدایی برگزار می‌شود و در روز شنبه اول مهرماه بیش از ۲۴ هزار دانش‌آموز در هر سه دوره تحصیلی و پیش‌دبستانی وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر