۱۳۹۶ شهریور ۲۰, دوشنبه

مخالفت با شرکت کردن یک دختر افغان در مسابقات کیک بوکسینگ تهران



مهدیه فقیهی، ورزشکار افغان که خانواده‌اش حدود نیم‌قرن در ایران زندگی کرده‌اند، به دلیل نداشتن تابعیت ایرانی از شرکت در مسابقات کیک‌بوکسینگ تهران بازماند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مهدیه فقیهی ، ۱۶ ساله و ورزشکار رشته کیک‌ بوکسینگ با اشاره به مخالفت مسئولان با شرکت وی در مسابقات به دلیل افغان بودن ، اعلام کرد « ما از طرف استاد صدیق معرفی شدیم…. پس از آنکه مدارک دو دوستم ثبت شد ، من مدارکم را تحویل دادم. اسم و وزن و سنم را نوشتند. بعد به کپی کارت شناسایی‌ام نگاه کردند و گفتند که نمی‌توانی شرکت کنی.»
استاد مهدیه به او گفته بوده که اتباع خارجی توانایی شرکت در این مسابقات را دارند، اما یکی از مسئولان مسابقات در واکنش به او گفته است که «اگر مقام اول را هم بیاوری و شرکت کنی، فدراسیون مدال و حکم قهرمانیت را قبول نمی‌کند.»
رادیو زمانه نوشته است که خانواده فقیهی حدود ۵۰ سال در ایران زیسته‌اند، اما مهدیه با وجود داشتن کارت اقامت، به دلیل اینکه تبعه ایران نیست، توانایی حضور در رقابت‌های ورزشی را ندارد.
مهاجران افغان در ایران با محدودیت‌های بسیاری رویارو هستند. اگرچه به تازگی پس از فرمان علی خامنه‌ای، رهبر ایران قرار است تمام فرزندان شهروندان افغان قادر به ثبت‌نام در مدارس و بهره‌گیری از خدمات آموزشی باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر