۱۳۹۶ شهریور ۲۵, شنبه

۳۷ درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی قزوین در مورد کودک‌ آزاری است

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۳۷ درصد از تماس های اورژانس اجتماعی استان در سال جاری به دلیل کودک‌آزاری بوده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری مهر، بهاره رحمانی دلیل بیش از ۳۷ درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی در پنج ماه نخست سال جاری را کودک‌ آزاری عنوان کرد و گفت : غفلت از کودکان و آزار جسمی بیشترین نوع کودک‌ آزاری و آزار جنسی و روانی کمترین نوع کودک‌ آزاری در سال جاری بوده است.
وی با اشاره به آمارهای اعلام‌شده در خصوص کسب رتبه دوم استان قزوین درزمینهٔ کودک‌آزاری اظهار داشت: آمارهای ارائه‌شده بر اساس گزارش مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان قزوین و پزشکی قانونی حاکی از وجود آمار بالای خشونت و کودک‌آزاری در استان نیست.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: آمار تماس‌های اورژانس اجتماعی به دو روش آمار خط تلفن ۱۲۳ و تیم سیار ارائه و گزارش می‌شود که در سال گذشته بیش از ۱۶ درصد تماسها کودک‌آزاری مربوط به خط تلفن ۱۲۳ بوده که درصدی از این تماس‌ها، کودک‌آزاری به معنای واقعی رخ نداده و عمده این تماس‌ها با مداخله روان‌شناختی و ارائه راهنمایی‌های لازم به خانواده رفع شده و حتی نیاز به مداخلات انتظامی و قضایی نبوده است.
رحمانی بیان کرد: در ۳۹ درصد تماس‌های کودک‌آزاری اورژانس اجتماعی بهزیستی استان در سال گذشته نیاز به اعزام تیم سیار شده که نسبت به جمعیت استان قابل‌توجه بوده که این موضوع دلایل متعددی دارد.
وی آگاهی مردم استان قزوین از فعالیت‌های اورژانس اجتماعی را از مهم‌ترین دلایل آمار بالای تماس خط تلفن ۱۲۳ دانست و خاطرنشان کرد: اداره‌کل بهزیستی استان در سال‌های اخیر در زمینه آگاه‌سازی و اطلاع رسانی عموم مردم استان فعالیتهای قابل توجهی انجام داده است.
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین اعتماد مردم قزوین به اورژانس اجتماعی را قابل تحسین دانست و اضافه کرد: برخلاف استان‌های دیگر که مردم تمایل کمتری به گزارش کودک‌آزاری نشان داده‌اند، مردم استان قزوین همکاری خوبی با این اداره‌ داشته‌اند و پراکنده نبودن جغرافیایی استان و پوشش بالای مراکز اورژانس اجتماعی در قزوین می‌تواند یکی دیگر از دلایل آمار بالای ذکر شده باشد.
رحمانی بخش مهمی از اقدامات در زمینه کاهش میزان کودک‌آزاری‌ها را آگاه‌سازی قضایی مردم عنوان کرد و گفت: کودک‌آزاری یک جرم عمومی است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد و عدم گزارش کودک‌آزاری از سوی اطرافیان هم جرم محسوب می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر