۱۳۹۶ شهریور ۲۸, سه‌شنبه

گزارش تصویری از قطعه ۴۱ بهشت زهرا ؛ مدفن منتقدان و مخالفان



 قطعه ۴۱ بهشت زهرا از جمله معروف ترین اماکن دفنی است که تعداد پرشماری از منتقدان و مخالفان حکومت جمهوری اسلامی ایران بخصوص زندانیان اعدام شده در آن به خاک سپرده شدند. در تمام سالهای پس از انقلاب این قطعه با تخریب و بی احترامی روبرو بوده است. به تازگی اخباری از احتمال تخریب بیشتر این قطعه در رسانه ها منتشر شده است. جدیدترین گزارش تصویری از این قطعه را در ادامه ببینید. 
به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، قبرهایی که نشانی درستی ندارند در گوشه و کنار، هیچ توضیحی درباره آدم هایی که آنجا دفن شده اند نمی بینی. شاید گویاترین توضیح ،«سنگ قبرهای شکسته» قطعه ۴۱ باشد.
تا چشم کار می کند، به ندرت سنگ قبر سالمی پیدا می شود. اکثر سنگ قبرها کاملاً خردشده اند و به سختی می شود نوشته های رویشان را خواند. بعضی از بازمانده ها روی همان سنگ های خردشده دسته گل ، چند شکلات یا میوه ای برای خیرات گذاشته اند.
این قطعه برخلاف قطعات آباد و سرسبز بهشت زهرا، تعمدا خشک نگهداشته شده است، آشغالهای آن جمع آوری و نظافت نمی شود، قبرهای آن عمدتا بدون نشان یا با سنگ قبرهای خرد شده هستند و حتی کسانی که به این قطعات برای دیدن مزار عزیزان خود تردد می کنند سنگینی یک فضای امنیتی را تجربه می کنند.
اخیرا در فضای مجازی گزارشاتی از احتمال تخریب بیشتر این قطعه به هدف پاک کردن تمام نشانه های مربوط به دفن شدگان منتشر شده است.
در ذیل گزارشی تصویری هرانا از این قطعه که به تازگی تصویربرداری شده است می آید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر