۱۳۹۶ شهریور ۱۲, یکشنبه

اعتراض سه زندانی سیاسی بند نسوان نسبت به صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری



گلرخ ایرایی ، آتنا دائمی و مریم اکبری منفرد ، سه زندانی سیاسی بند نسوان اوین ، در نامه‌ای صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری را محکوم کردند و از جوامع حقوق بشری و بین‌المللی خواستند که برای لغو این حکم و آزادی این زندانی عقیدتی اقدام کنند.
متن این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:
«مطلع شدیم به‌تازگی حکم ناعادلانه اعدام جناب آقای محمدعلی طاهری استاد و پیشوای مکتب حلقه عرفان ، صادر و به وکیل ایشان ابلاغ شده است.
آقای طاهری سال‌هاست که برخلاف قوانین بین المللی و اعلامیه جهانی حقوق بشر که ایران یکی از امضا کننده‌های این سند می‌باشد و می‌بایست به آن پایبند باشد و حتی برخلاف قانون اساسی کشور (اصل٢٣و١۶٨و…) در حبس انفرادی به سر می‌برند.
در سلول‌های انفرادی دو الف سپاه پاسداران در دادگاهی کاملاً ناعادلانه و غیرعلنی محاکمه شده‌اند که درنهایت حکم اعدام برای ایشان صادر شده.
این حکم غیر قانونی ست و از هر لحاظ محکوم است. ما مخالف حکم اعدام برای هر شخص ، با هر عقیده و باور و جرمی هستیم و طی این نامه از تمامی فعالان حقوق بشر داخل و خارج از ایران و از جوامع حقوق بشری و بین‌المللی خواستاریم جهت لغو حکم و آزادی ایشان از زندان و سلول‌های انفرادی تمامی تلاش خود را به کار گیرند.
آتنا دائمی-گلرخ ابراهیمی ایرایی-مریم اکبری منفرد
زندان اوین
یازدهم شهریور ۹۶»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر