۱۳۹۶ شهریور ۱۵, چهارشنبه

نامه سرگشاده جمعی از خانواده های زندانیان اعتصابی زندان رجایی شهر کرج



 از سی و هشت روز قبل تعداد پرشماری از زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر کرج بصورت دسته جمعی در اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برند. آنان به نقض کرامت انسانی خود و رفتارهای فراقانونی مسئولان امنیتی و زندان و تحمیل شرایط کم سابقه امنیتی معترض هستند. پس از گذشت زمان نسبتا طولانی از آغاز این اعتصاب، تعدادی از خانواده های زندانیان اعتصابی با نگارش نامه ای سرگشاده از فرزندان خود خواستند به این اعتصاب غذا پایان دهند. آنان در این نامه تاکید کردند “صدای حق طلبی شما به گوش مردم ایران و نهادهای حقوق بشری و بین المللی رسید و همه یکصدا بر حقانیت خواسته شما صحه گذاشتند.”
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که ۵۳ تن برآورد می شوند در اوایل ماه گذشته به بندی امنیتی و تازه منتقل شدند. در این بند که حتی سرویس های بهداشتی آن نیز مجهز به دوربین های مداربسته است محرومیت های کم سابقه ای به زندانیان تحمیل شده. وضعیت حاصله زندانیان سیاسی را به اعتراض وادار ساخته است. هم اکنون دست کم ۱۷ زندانی در این سالن در شرایط بغرنجی سی و هشتمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود را پشت سر می گذراند.
در آستانه سی و نهمین روز از اعتصاب غذای جمعی این زندانیان که در روزهای اخیر شاهد واکنش گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز بود ، جمعی از خانواده های این زندانیان با نگارش نامه ای سرگشاده به فرزندان خود خواستار پایان دادن به این اعتصاب شده اند ، متن کامل این نامه را به نقل از هرانا بخوانید:
عزیزان مقاوم و در بندمان
روزهاست که در اعتراض به شرایط ضد انسانی و غیرقانونی زندان لب بر غذا بسته اید و ما از نزدیک شاهد از دست رفتن توان جسمی و بروز عوارض ناشی از اعتصاب غذا در شما بوده ایم اما آن چیزی که به ما روحیه میدهد مقاومت و شرافت شما در ایستادگی برای حقوق انسانی زندانی است. ما به شما درود می فرستیم. صدای حق طلبی شما به گوش مردم ایران و نهادهای حقوق بشری و بین المللی رسید و همه یکصدا بر حقانیت خواسته شما صحه گذاشتند.
به جهت اینکه شما عزیزان را ذخیره و سرمایه ایران و آینده آن می دانیم و فراتر از موضع عاطفی و خانوادگی ، از شما درخواست می کنیم در صورت صلاحدید به اعتصاب خود پایان دهید و شیوه دیگری برای پیگیری مطالبات اتخاذ نمائید .
از تمام شخصیت ها و فعالان سیاسی و اجتماعی و نهادهای بین المللی و حقوق بشری که در این روزهای سخت ودلهره آور پشتیبان و حامی ما و عزیزان در بند مان بودید بسیار سپاسگزاریم.
جمی از خانواده های زندانیان اعتصابی گوهردشت (هویت امضا کنندگان نزد هرانا محفوظ است)
۱۵ شهریور ۹۶
همزمان از زندان گزارش می رسد زندانیان به اعتصاب غذای اعتراضی خود ادامه می دهند. در حال حاضر تعداد پرشماری از زندانیان به اعتصاب عذای خود ادامه می دهند.
در بین اعتصاب کنندگان محمدنظری و رضا شهابی رسیدگی به وضعیت حقوقی پرونده خود را نیز علاوه بر اعتراض به محیط بند جدید مطالبه می کنند.
گفته می شود تعداد اعتصاب کنندگان بیش از این افراد بوده که در چند مورد با درخواست سایر زندانیان به دلایلی از جمله مشکلات پزشکی به اعتصاب خود پایان داده اند.
در هفته جاری اسما جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد ایران با صدور بیانیه ای که به تایید دو تن دیگر از گزارشگران این سازمان رسیده است نسبت به وقایع زندان رجایی شهر کرج واکنش نشان داد. خانم جهانگیر ضمن ابراز نگرانی عمیق از وضعیت زندانیان اعتصابی و بدرفتاری با آنان خواستار اقدام سریع دولت در مذاکره با زندانیان بر اساس احترام به شان انسانی آنان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر