۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۵, جمعه

انتقال آتنا دائمی به بهداری اوین در بیست‌ وهفتمین روز از اعتصاب غذا



 روز جاری، آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین در بیست‌وهفتمین روز از اعتصاب غذا به دلیل وخامت حالش به بهداری زندان منتقل شد. وزن خانم دائمی در طول مدت اعتصاب ۱۲ کیلو کاهش داشته و فشار سیستول خون وی کمتر از ۱۰ ثبت شده است. آتنا دائمی در اعتراض به “پرونده سازی” و محکومیت قضایی اعضای خانواده اش، از تاریخ ۱۹ اردی‌بهشت ماه سال جاری دست به اعتصاب غذا زده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۱۵ اردی‌بهشت ۹۶، آتنا دائمی مدافع حقوق بشر محبوس در بند زنان زندان اوین، در بیست‌ و هفتمین روز از اعتصاب غذا به دلیل وخامت حالش به بهداری زندان اوین منتقل شد.

شایان ذکر است، همزمان با خنم دائمی تعدادی زندانی دیگر نیز در اعتصاب غذا به سر می بردند، از زندانیان در اعتصاب غذا، سید حسن حسینی، علی جهانگیری و حسین یحیایی، سه زندانی عادی از سالن ۱۸ اندرزگاه ۶ زندان رجایی شهر کرج که به دستور حسن کرد، رئیس اندرزگاه در «سوئیت» (سلول چندنفره) به سر می‌بردند، با وعده مسئولین زندان و انتقال به بند عمومی، به اعتصاب خود پایان داده اند.یک منبع نزدیک به خانم دائمی دراین‌باره به گزارشگر هرانا گفت: “آتنا را امروز به بهداری منتقل کردند چون حالش وخیم بود، فشار سیستول خونش کمتر از ۱۰۰ میلیمتر جیوه و فشار دیاستول هم پایینتر از ۸۰ میلیمتر جیوه  بود، وزنش نیز به ۶۸ کیلوگرم رسیده است. در واقع از ابتدای شروع اعتصاب ۱۲ کیلو کاهش وزن داشته. ناخن‌هایش کبود شده و رنگ زبانش تیره است. چند شب پیش نیز در سرویس های بهداشتی حالش بد شده بود. کلیه هایش نیز عفونت کرده که قبلا پزشک بهداری گفته بود احتمالا عفونت وارد خون و دستگاه گوارشش نیز شده است.”
این سه زندانی از هفته اول اردی‌بهشت ماه ۹۶ دست به اعتصاب غذای اعتراضی نسبت به وضعیت خود زده و در وضعیت نامناسبی به سر می بردند.

رضا سمیعی منفرد، هنگامه شهیدی و اسماعیل عبدی، سه زندانی دیگری هستند که به ترتیب از تاریخ‌های ۱۵ و ۱۹ اسفند ۹۵ و دهم اردی‌بهشت ماه در بندهای مختلف زندان اوین در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

به طور معمول دستگاه امنیتی ایران در مقابل زندانیان اعتصابی بی توجهی عمدی پیشه می کند. بی توجهی به زندانیان اعتصابی که عمدتا مطالباتی قانونی طرح می کنند تاکنون به ضایعات جبران ناپذیری از جمله مرگ زندانیان معترض منتهی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر