۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۵, جمعه

کمال فروغی ، شهروند ۷۷ ساله ایرانی – بریتانیایی، در آستانه هفتمین سال حبس در اوین به سر می‌برد



کمال فروغی، شهروند ایرانی– انگلیسی که از سال ۱۳۹۰ بدون یک روز مرخصی در زندان اوین نگهداری می‌شود، روز ۱۵ اردیبهشت‌ ماه هفتمین سال زندان خود را آغاز کرده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، خانواده کمال فروغی، زندانی ۷۷ ساله ایرانی-انگلیسی، با ابراز نگرانی از وضعیت او در زندان اوین یادآوری کردند که او روز ۱۵ اردیبهشت هفتمین سال زندان خود را آغاز کرده است.
کمال فروغی، مشاور امور نفت و گاز، در سال ۲۰۱۱ بازداشت و دو سال بعد به اتهام جاسوسی و داشتن مشروبات الکلی به مدت نامعلومی حبس محکوم شد.
کامران فروغی، فرزند او که ساکن بریتانیا است، به روزنامه تلگراف گفته است، آقای فروغی در پنج سال و نیم گذشته هیچ ملاقاتی نداشته و ازآنجا که در ماه‌های اخیر پنج بار برای آزمایش‌های پزشکی به بیمارستان انتقال یافته خانوادهٔ او نگران وضعیت سلامتی‌اش در زندان هستند.
کامران فروغی اخیراً نامه‌ای برای آزادی کمال فروغی با امضای ۲۱۹ نمایندهٔ پارلمان بریتانیا تسلیم وزیر خارجه این کشور کرده است.
کامران فروغی درباره وضعیت سلامت پدرش می گوید: «پدر من مسن و بیمار است و ما به شدت نگران او هستیم. طبق معاینه ای که یکبار سال گذشته و امسال از او به عمل آمده چشم هایش دچار آب مروارید شده و نیاز به عمل جراحی فوری دارد اما تاکنون این عمل ساده اتفاق نیفتاده است. ما نگرانیم اگر طول بکشد به نابینایی او منجر شود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر