۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۱, دوشنبه

زندان رجایی شهر؛ ممانعت از اعزام بهنام موسیوند به مرکز درمانی علیرغم شکستگی پا



 روز جاری مسئولان زندان از اعزام بهنام موسیوند کنشگر مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به بیمارستان ممانعت بعمل آوردند. آقای موسیوند طی حادثه ای دچار شکستگی قوزک پا و پارگی تاندون شده است. وی پیش از این نیز به دلایل مشابهی در چند مورد از اعزام به مراکز درمانی حتی با توجه به تعیین وقت قبلی برای عمل جراحی نیز بازمانده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام موسیوند زندانی سالن ۱۲ زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج، روز جاری در حین ورزش دچار شکستگی قوزک پا و پارگی تاندون شد، علی‌رغم دستور صریح پزشک بهداری زندان برای اعزام او به مرکز درمانی خارج از زندان، افسر جانشین بند به نام “میرزایی” مانع اعزام او به بیمارستان شد.
یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی با اعلام این خبر در مورد دلیل این ممانعت به گزارشگر هرانا توضیح داد: “آقای میرزایی افسر جانشین به دلیل این‌که بهنام از پوشیدن لباس آلوده زندان و دستبند و پابند خودداری کرده بود، از اعزام او ممانعت بعمل آورد. عدم پوشیدن این لباسهای آلوده و دستبند و پابند منحصر به بهنام نیست و تقریبا تمام زندانیان عقیدتی و امنیتی زندان رجایی شهر همین رویه را دارند.”

پیشتر نیز مورخ ۷ دی ماه ۹۵، بهنام موسیوند به دلیل نپوشیدن لباس های «آلوده» زندان بهمراه دستبند و پابند، در زندان رجایی شهر کرج از اعزام به بیمارستان محروم مانده بود. این زندانی که از مشکلات روده  و دستگاه گوارش رنج می‌برد، علی‌رغم صدور مجوز دادستانی و داشتن نوبت جراحی به بیمارستان اعزام نشد.

شایان ذکر است مورخ ۲۲ آذرماه نیز، این زندانی سیاسی بیمار درحالی که با ویلچر درحال اعزام به بیمارستان بود، به دلیل نپوشیدن لباس زندان بهمراه دستبند و پابند مورد ضرب و شتم و آزار اذیت قرار گرفته بود، هر چند وی نهایتا به بیمارستان اعزام شد اما بدون دریافت خدمات پزشکی لازم بار دیگر به زندان بازگردانده شد.
لازم به یادآوری است بهنام موسیوند، فعال مدنی که در پرونده ای همراه با آرش صادقی، گلرخ ایرائی و نوید کامران به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود با احتساب اجرایی شدن محکومیت دوسال حبس تعلیقی از بابت پرونده پیشین، برای تحمل سه سال حبس تعزیری روز دوشنبه ۲۴ خرداد خود را به زندان اوین معرفی کرد و به سالن ۱۰ بند ۸ این زندان منتقل شده بود. وی اندکی بعد به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر