۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۱, دوشنبه

« مدیر مقتول شبکه جم از سوی ایران تهدید به ‘مرگ’ شده بود.»



نزدیکان سعید کریمیان، مدیر شبکه تلویزیون فارسی جم، در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که او در ماه‌های اخیر پیوسته از سوی افرادی در ایران مورد تهدید قرار گرفته بوده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، خانواده سعید کریمیان به بی‌بی‌سی گفته اند که او اخیرا از جانب « رژیم ایران» تهدید به « مرگ » شده است و به همین علت قصد داشت از ترکیه به بریتانیا نقل مکان کند.
مدیر ۴۵ ساله شبکه جم شامگاه شنبه نهم اردیبهشت‌ماه در استانبول با شکلیک گلوله ترور شد.
سعید کریمیان به‌تازگی با حکم غیابی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به ۶ سال حبس محکوم شده بود.
پیش‌ازاین نیز خبرگزاری‌های وابسته به جمهوری اسلامی ایران در گزارش‌هایی از مدیر شبکه جم تی وی تحت عنوان «منافق» یاد کرده بودند. در ۱۶ آبان ۱۳۹۵ خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران در گزارشی با نام «کادر سازی منافقین با نقاب شبکه جم» نوشت: «سعید کریمیان همه‌کاره شبکه جم سابقه عضویت در سازمان منافقین را دارد. پدر کریمیان از اعضای سازمان منافقین بود و اواخر جنگ همه اعضای خانواده‌اش را به‌صورت مخفیانه به پادگان اشرف برد تا همگی لباس نفاق بپوشند و در برابر مردم بی‌دفاع کشورشان سلاح به دست بگیرند و یاور صدام شوند.»
سعید کریمیان بیش از ده سال پیش فعالیت تجاری خود را با افتتاح دفاتری در تهران، دوبی، لندن و … در زمینه امور مهاجرتی آغاز کرد. او سپس وارد فعالیت‌های رسانه‌ای شد و «جم تی وی» را ابتدا در لندن و سپس در ترکیه و مالزی، افتتاح کرد. با گسترش آن به چندین کانال با محوریت سرگرمی و پخش سریال‌های ترکی، به یکی از شبکه‌های تلویزیونی پربیننده ماهواره‌ای تبدیل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر