۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۱, پنجشنبه

جانشین ناجا : « فرماندهان از نیروها بخواهند در زمینه فضای مجازی هوشیارتر باشند »


Image result for ‫ در  فضای مجازی ‬‎

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از فرماندهان این نیرو خواسته که برای برخورد با فعالان مجازی «هوشیار» باشند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم، اسکندر مؤمنی با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مدعی شد که «معاندین، منافقین و دشمنان نظام، دندان تیز کرده‌اند که ناآرامی، فتنه و شورش را در کشور راه‌اندازی کنند».
وی افزود که «دشمنان نظام» منتظر هستند تا «اتفاقی توسط عناصر داخلی رخ دهد و از آن نهایت سوءاستفاده را بکنند».
مومنی به عنوان مثال به حوادث سال ۸۸ در ایران اشاره کرد و گفت باید «نهایت مراقبت را داشته باشیم که این موج در جامعه ایجاد نشود».
جانشین فرمانده ناجا «تفاوت عمده جامعه امروزی با جامعه چندسال گذشته» را «راه‌اندازی فضای مجازی» عنوان کرد.
وی افزود که «امروز هر شهروندی در واقع یک خبرنگار و بلکه یک رسانه است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به اطلاع‌رسانی اخبار اقدام می‌کند».
وی به صراحت از فرماندهان نیرو خواست از آنجا که «در این عرصه هوشیاری و مراقبت از ملزومات بوده»٬ آنها «نسبت به تبیین آن بین نیروهای زیرمجموعه خود اقدام کنند».
رادیو فردا در این خصوص نوشته است؛ مقام‌های جمهوری اسلامی و روحانیون نگاه مثبتی به فضای مجازی و شبکه‌های مختلف آن ندارند و همواره نسبت به «خطرات» آن هشدار می‌دهند.
محمدجعفر منتظری٬ دادستان کل ایران هم گفته «دشمن از طریق فضای مجازی می‌خواهد انتخابات را زیر سئوال ببرد و مطالب کذب را منتشر می‌کند».
جانشین سازمان اطلاعات سپاه جمهوری اسلامی نیز با دفاع از مسدود شدن تلگرام صوتی٬ گفته اگر این اتفاق نمی‌افتاد٬ «هیچ موردی را نمی‌توانستیم کنترل کنیم».
حسین نجات که از سازمان وی و قوه قضائیه به عنوان دو نهاد مدافع محدود کردن شبکه‌های اجتماعی به خصوص «تلگرام» در ایران نام برده می‌شود٬ این سخنان را در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران بیان کرده است.
دو روز پس از فعال‌ شدن امکان تماس صوتی به‌وسیله برنامه پرطرفدار تلگرام در ایران، این قابلیت با دستور قضایی مسدود شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر