۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۸, دوشنبه

انتقال شهرام پورمنصوری از رجایی شهر به بند ۲۰۹ زندان اوین



صبح روز جاری شهرام پورمنصوری، زندانی امنیتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج،  به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال یافت.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شهرام پورمنصوری، زندانی امنیتی، صبح امروز ۱۸ اردیبهشت ماه به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و مسئولین وزارت اطلاعات، پس از هفده سال حبس، به او وعده عفو مشروط را داده‌اند.
این زندانی سیاسی که در زمان دستگیری زیر ۱۸ سال سن داشته، در طول هفده سال حبس خود بارها درخواست آزادی مشروط داده ولی مسئولین مانع آزادی وی شده‌اند.
در روزهای نخست سال جاری تارنگار حقوق بشر گزارش کرده بود؛ دادستانی تهران، به خانواده شهرام پورمنصوری، اعلام داشته که در صورت قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی، این زندانی امنیتی به‌صورت مشروط از زندان رجایی شهر آزاد خواهد شد اما علیرغم تأمین وثیقه تعیین‌شده تاکنون از آزادی وی به دلیل مخالفت وزارت اطلاعات، ممانعت شده است.
شهرام پورمنصوری که در هفدهمین سال از دوران محکومیت خود را سپری می‌کند، تاکنون بارها در اعتراض به ممانعت مسئولین از آزادی دست به اعتصاب غذا زده است.
شهرام پورمنصوری در سال ۷۹ به اتهام هواپیماربایی بازداشت و در دادگاهی به همراه خالد حردانی به اعدام محکوم شد که حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر با یک درجه تخفیف به حبس ابد تقلیل یافت. وی در هنگام بازداشت کمتر از ۱۸ سال سن داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر