۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۱, پنجشنبه

کشف چهل و سومین جسد در معدن یورت ؛ احتمال وجود یک جسد دیگر



درحالی‌که سخنگوی کمیته بحران استان گلستان از کشف جسد چهل و سومین کارگر جان‌ باخته در حادثه معدن یورت خبر می‌دهد، معاون مدیریت بحران استانداری گلستان از احتمال وجود یک جسد دیگر در زیر آوار خبر داد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، سخنگوی کمیته بحران استان گلستان که نام او در خبرها ذکر نشده، روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت گفت: «به نظر می‌رسد این جسد، آخرین جسد احتمالی حادثه باشد، معهذا عملیات تا آواربرداری کامل محل ادامه دارد.»
در همین حال حمیدرضا منتظری، معاون مدیریت بحران استانداری گلستان، روز سه‌شنبه به خبرگزاری ایلنا گفت که «علاوه بر ۷ پیکر یافت شده نیمه‌شب و یک پیکر یافت‌شده در حوالی ظهر، شواهد نشان می‌دهد هنوز احتمال دارد یک جسد زیر آوار مانده باشد.»
انفجار در معدن زغال‌سنگ «زمستان یورت» که در نزدیکی آزادشهر واقع شده، چهارشنبه گذشته، ۱۳ اردیبهشت، روی داد و مقام‌های دولتی می‌گویند تحقیقات در مورد دلایل این حادثه در جریان است.
علی ربیعی، وزیر کار ایران، علت وقوع انفجار و محبوس شدن کارگران در این معدن را «اشتباه آنان برای روشن کردن لوکوموتیو حمل زغال‌سنگ به شیوه باتری به باتری» عنوان کرده است.
این معدن در حدود ۹۰ کیلومتری شهر گرگان واقع شده و به طور متوسط حدود ۵۰۰ کارگر در آن مشغول به کار بوده‌اند.
پیش‌تر وزیر کار ایران شمار افراد به‌دام افتاده در معدن زغال‌سنگ «زمستان یورت» را ۳۵ نفر عنوان کرده بود که در عمق ۷۰۰ متری این معدن بر اثر وقوع انفجار و ریزش معدن محبوس شده‌اند.
رمضان بهرامی، رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم این خبر را تأیید کرده و از مصدوم شدن ۶۹ نفر در این حادثه خبر داده بود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر