۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

وخامت حال آتنا دائمی ؛ سازمان عفو بین الملل خواستار رسیدگی پزشکی فوری شد



روز جاری سازمان عفو بین الملل در بیانیه اقدام فوری خود با وخیم خواندن وضعیت جسمی آتنا دائمی، مدافع حقوق بشر زندانی در بند نسوان زندان اوین، خواستار رسیدگی پزشکی فوری برای این زندانی در سی‌ویکمین روز از اعتصاب غذای وی شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز نوزدهم اردی‌بهشت ۹۶، سازمان عفو بین الملل در بیانیه اقدام فوری خود تاکید کرد: “آتنا مدافع حقوق بشر زندانی در زندان اوین تهران با ۳۱ روز اعتصاب غذا در وضعیت جسمی وخیم به سر می برد و نیازمند بستری شدن فوری است.”

در این بیانیه با اشاره به انتقال کوتاه مدت این زندانی به بیمارستان در روز گذشته، ضمن ارائه شرحی از دلایل اعتصاب و آخرین شرایط خانم دائمی، از فعالان خواسته است به زبان‌های انگلیسی، فارسی و زبان مادری خود فورا با مسئولین ایرانی مکاتبه کرده و از آن‌ها بخواهند:

آتنا دائمی را فورا و بدون قید و شرط آزاد کنند، چراکه وی زندانی عقیده بوده و تنها به دلیل انجام فعالیت های مسالمت آمیز زندانی شده؛
اطمینان دهند وی به تجهیزات پزشکی مورد نیاز دسترسی دارد؛
خواهران وی، هانیه و انسیه دائمی را از اتهاماتی تبرئه کنند که بواسطه آن محکوم شده اند؛
در مورد شکنجه و رفتار نامناسب احتمالی در مورد آتنا دائمی شامل خشونت در زمان بازداشت در نوامبر  ۲۰۱۶ تحقیق کرده و اطمینان دهند کسانی که در این قضیه مسئول بوده اند در دادگاهی عادلانهه محاکمه شوند.
این سازمان از مخاطبان خود خواست درخواست‌های خود را به آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه، عباس جعفری دولت آبادی دادستان کل، حسن روحانی رئیس جمهور و همچنین دفاتر دیپلماتیک ایران در کشورهای مختلف ارسال کنند.
شایان ذکر است، روز گذشته هرانا گزارش کرده بود، آتنا دائمی، به دلیل وخامت حالش به بیمارستانی در خارج از زندان منتقل و پس از انجام آزمایشات به زندان بازگردانده شد. وزن خانم دائمی در طول مدت اعتصاب ۱۲ کیلو کاهش داشته و فشار سیستول خون وی «به طور غیر عادی» در نوسان است. آتنا دائمی در اعتراض به “پرونده سازی” و محکومیت قضایی اعضای خانواده اش، از تاریخ ۱۹ فروردینماه سال جاری دست به اعتصاب غذا زده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر