۱۳۹۵ مرداد ۶, چهارشنبه

وضعیت جسمانی «حسین غلامی آذر» روحانی زندانی «وخیم» است



وکیل بند ویژه روحانیت زندان اوین، که پس از ۲۷ روز اعتصاب غذا در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۹۵، مورد ضرب و شتم ماموران این زندان قرار گرفت و به زندان رجایی‌شهر منتقل شد، حال جسمی مناسبی ندارد.
به گزارش خبرنگار «سحام»، در حالی مدت حبس «حسین غلامی آذر» وکیل بند سابق ویژه روحانیت زندان اوین به دلیل اتهامات مالی در شهریورماه سال‌جاری به پایان می‌رسد که وی به اتهامات جدیدی چون «اقدام علیه امنیت ملی» و «توهین به مقدسات» متهم شده است.
بر اساس گزارش‌ها، «یوسفی راد» ناظر ویژه روحانیت زندان گفته است که «غلامی آذر» باید تا پایان سال ۱۳۹۵ در زندان رجایی‌شهر بماند و اگر حرکتی از وی دیده شود به سلول انفرادی یا به شهرهای دور منتقل و تمامی تماس‌های تلفنی وی قطع خواهد گردید.
این در حالی است که «حسین غلامی آذر» اکنون هفته‌ای یک‌بار اجازه تماس تلفنی با خارج از زندان رجایی‌شهر را دارد و اجازه ملاقات وی با بستگان نیز از سوی مامورین سلب شده است.
«حسین غلامی آذر» وکیل بند سابق روحانی زندان اوین، پس از هفتاد روز انفرادی بدون ملاقات و بدون هواخوری در بند دارالقرآن زندان رجایی‌شهر نگهداری می‌شود. وضعیت جسمانی وی «نامناسب» گزارش شده و تنها کلیه‌اش بدون رسیدگی درمانگاه زندان رجایی شهر سوراخ شده و در ادرار او خون دیده می‌شود.
دادستان ویژه و ناظر زندان ویژه روحانیت زندان (یوسفی راد)، اجازه انتقال این روحانی محبوس را به درمانگاه زندان سلب کرده است.
گفتنی است شکات پرونده «غلامی آذر» از شکایت خود در پرونده او صرف‌نظر کرده‌اند و این روحانی به خاطر پرونده‌سازی جدید مقامات امنیتی مبنی بر «اقدام علیه امنیت کشور» و «توهین به مقدسات» در زندان نگهداری و از آزادی وی جلوگیری به عمل آمده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر