۱۳۹۵ مرداد ۸, جمعه

تکذیب مرگ سلیمان پیروتی؛ آزار خانواده زندانی بیمار با ابلاغ خبر فوت وی


 soleyman-pirouti

سلیمان پیروتی زندانی سنی مذهب زندان رجایی‌شهر کرج که درپی سکته قلبی به بیمارستان منتقل شده بود، دقایقی پیش به زندان بازگردانده شد، این در حالی است که اداره اطلاعات شهر مهاباد ساعتی پیش خبر فوت او در بیمارستان را به خانواده وی اطلاع داده بود. مادر و همسر این زندانی در پی انتقال این خبر ناصحیح همچنان در بیمارستان بستری هستند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه شنبه شب پنجم مردادماه، سلیمان پیروتی زندانی سنی مذهب از سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ زندان رجایی‌شهر کرج درپی سکته قلبی به بیمارستان منتقل شد، فوت او در بیمارستان طی تماس اداره اطلاعات شهر مهاباد با خانواده وی به آنان ابلاغ شد.
یک منبع نزدیک به این زندانی عقیدتی با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “اگرچه بعد از سکته قلبی آقای پیروتی در زندان جهت اعزامش اقدام شد ولی نیروهای اداره اطلاعات شهر مهاباد در تماس با خانواده این زندانی گفته اند گویا مراحل اعزام و خروج از زندان طول کشیده و وی دیر به بیمارستان رسید و فوت شد.”
در پی ابلاغ این خبر مادر و همسر این زندانی به سرعت دچار شوک عصبی و افت فشار خون شدند و در مرکز درمانی در شهر مهاباد بستری شدند اما در کمال ناامیدی دقایقی قبل به انان گفته شد که سلیمان پیروتی به بند عمومی بازگردانده شده و زنده است.
نزدیکان این زندانی در گفتگو با هرانا، این تماس تلفنی و ابلاغ خبر اشتباه مرگ زندانی را به نوعی آزار و اذیت تعمدی خانواده و خود زندانی دانستند، آنها بهره گیری از وضعیت بیماری یک زندانی برای افزایش فشار بر او را مصداقی از یک بی اخلاقی خواندند.
هر چند آقای پیروتی به زندان بازگردانده شده با اینحال وضعیت عمومی او مناسب گزارش نمیشود، به گفته منابع مطلع این زندانی همچنان از عوارض سکته و ضعف جسمانی برخوردار است.
شایان ذکر است سلیمان پیروتی از حدود ۲۲ ماه پیش با حکم ۵ سال حبس در زندان نگهداری می‌شود. تاکنون از مرخصی، عفو و آزادی مشروط وی ممانعت بعمل آمده است. وی متاهل و دارای سه فرزند است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر