۱۳۹۵ مرداد ۴, دوشنبه

تقلیل حکم محمد مهدوی فر شاعر “شعر الفبا” در دادگاه تجدید نظر /سند

mohammad-mahdavi-far
 دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان حکم یک‌سال‌ونیم حبس دادگاه بدوی محمد مهدوی فر، هنرمند اهل آران و بیدگل و شاعر«شعر الفبا» را تبدیل به جریمه نقدی نمود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان حکم یک‌سال‌ونیم حبس دادگاه بدوی محمد مهدوی فر، شاعر اهل آران و بیدگل در ارتباط با سرودن «شعر الفبا» را تبدیل به جریمه نقدی نمود.
بنا بر این رای که روز جاری به آقای محمد نجفی وکیل آقای مهدوی‌فر ابلاغ شد، شعبه بیست‌وسوم دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان به ریاست حمیدرضا امانی حکم یک‌سال‌ونیم حبس وی را از طریق اصلاح اتهام از «نشر اکاذیب» به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ده ماه حبس تقلیل و با «رعایت بند ب از ماده ۳ قانون وصول» مجازات وی را به سی میلیون ریال جزای نقدی تبدیل کرد.
لازم به یادآوری است این شاعر اهل آران و بیدگل به اتهام سرودن یک شعر، بازجویی و در شعبه ۱۰۵ کیفری دو دادگستری کاشان محاکمه و به اتهام «نشر اکاذیب» به یک‌سال‌ونیم حبس محکوم شده بود.
بر اساس گزارش پیشین هرانا، اطلاع دهنده این شعر به دستگاه های قضایی و امنیتی بسیج سپاه کاشان بوده و شاکی آقای مهدوی فر اطلاعات سپاه کاشان است.
اتهامات تفهیم شده به این شاعر کاشانی تشویش افکار عمومی. جریحه دار کردن اذهان عمومی. تبلیغ بر علیه نظام و توهین به مسئولین مملکت به مانند جنتی و خلخالی عنوان شده بود.
محمد مهدوی فر که در حال حاضر با شغل آزاد امرار معاش می کند در زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق یک بسیجی داوطلب بوده و به عنوان تخریبچی و غواص در جبهه ها خدمت می کرده است.
یک منبع نزدیک به آقای مهدوی‌فر در مورد تقلیل این حکم به گزارشگر هرانا گفت: “ظاهرا به علت سوابق رزمندگی به ویژه در گردان غواصی و به خاطر غواص‌هایی که در جنگ و با دست‌های بسته توسط عراقی‌ها زنده به گور شده بودند و استخوان های آنها سال گذشته به دوش مردم تشییع شده بود، به نظر می‌رسد حاکمیت مایل نبود در این مورد خاص، خودش را در مقابل احساسات مردم قرار دهد. بی‌تردید در موازنه هزینه فایده، زندانی کردن وی می‌توانست هزینه تبلیغاتی بیشتری برای سپاه به عنوان شاکی پرونده داشته باشد.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر